جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   آسیب دیدگی 60 درصد کیوی مازندران
6 آذر 1395 , ساعت 11:58

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبرداد.

آسیب دیدگی ۶۰ درصد کیوی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از رفع بیم سرمازدگی مرکبات استان و خسارت 60 درصدی به کیوی مازندران خبر داد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از رفع بیم سرمازدگی مرکبات استان و خسارت ۶۰ درصدی به کیوی مازندران خبر داد.

حسین نیازآذری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در بازدید مدیر کل راه و شهرسازی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، نماینده مردم بابل و فرماندار این شهرستان از مناطق و باغات آسیب دیده شهرستان بابل اظهار کرد: ۲۲هزار هکتار باغ مرکبات در بابل آسیب جدی دید و با بازدیدی که از این باغات صورت گرفت برآورد خسارت صورت می گیرد.

وی افزود: خرید تضمینی ۶۰ هزار تن مرکبات که توسط دولت قرار بود صورت گیرد را به شدت پیگیری می کنیم تا تسریع در خرید از باغداران انجام شود.

دلاور حیدرپور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه از شب گذشته تاکنون خطر سرمای باغات مازندران به تدریج از بین می‌رود، بیان کرد: تاکنون خسارت زیادی به مرکبات مازندران وارد نشده است اما درختان به صورت فیزیکی آسیب جدی دیده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد میوه های کیوی مازندران به میزان ۱۸۰ هزار تن آسب جدی دیده‌اند، افزود: جبهه هوای سرد به تدریج از مازندران عبور کرده است و باغ داران نیازی به چیدن محصولات مرکبات ندارند.

حیدرپور همچنین از باغداران خواست برای تنظیم قیمت بازار تا زمان دقیق برداشت صبر کنند و نگران تلف شدن مرکبات خود نباشند.

محمدتقی عباسپور، فرماندار بابل نیز در این بازدید گفت: با خسارت‌های به وجود آمده برای خرید تضمینی محصولات باید برنامه ریزی های دقیق صورت گیرد. انتظار داریم که برنامه ای برای تقلیل خسارت‌های کشاورزان در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار نیز در این دیدار گفت: تلاش و حضور مدیران در میان مردم مرهمی بر خسارت وارده شده است. مرزی کلا در کمربند زلزله قرار دارد و این شهر ۳سال است که به دلیل بلایای طبیعی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت متحمل دیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه باید آموزش‌های لازم پیش از بلایای طبیعی به مردم ارائه شود، افزود: باید طوری برنامه ریزی کنیم که خسارت مردمی که جز خدا کسی را ندارند، با جدیت پیگیری شود تا مشکل مردم رفع شود. مدیریت استان طوری تدبیر کند که شاهد چنین مشکلات مانند قطعی برق و گاز نباشیم.

امام جمعه بابلکنار تصریح کرد: باید تلاش کنیم بیش از این شرمنده مردم نشویم. طبق مصوبه دولت، بابلکنار جز مناطق محروم‌ محسوب می شود و ما می توانیم با رفع بخشی از مشکلات مردم امید را به آنها بازگردانیم.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/aG2jmO

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

با اجرای موفقیت آمیز طرح پژوهشی با سرمازدگی تعدادی از باغات انار ساوه مقابله شد. خانم دکتر نصیری مقدم پژوهشگر عرصه بیوتکنولوژی درباره این طرح گفت: پس از تحقیق و ...
کارشناس باغبانی جهادکشاورزی استان قزوین گفت: یخ آب زمستانه روشی قدیمی و موثر برای کاهش تاخیر در گل دهی درختان است. مهرپویان گفت: اگر در زمستان کاهش دما طبیعی انجام ...
سرمای شدید و بی سابقه به ۱۵۰۰هکتار از مزارع سیب زمینی، خیار سبز، کدو، بادمجان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد و #سرمازدگی در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان عنبرآباد ...
افت شدید دمای هوا سبب سرمازدگی محصولات سبزی و صیفی در شرق هرمزگان و وارد آمدن میلیاردها ریال خسارت به کشاورزان شده است. رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی هرمزگان ...
No Thoughts on آسیب دیدگی ۶۰ درصد کیوی مازندران

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>