سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   برگزاری سمینار یک روزه کاربرد مواد افزودنی و ادجوانت ها به مناسبت روز جهانی بدون سم
13 آذر 1395 , ساعت 14:39

برگزاری سمینار یک روزه کاربرد مواد افزودنی و ادجوانت ها به مناسبت روز جهانی بدون سم

سمینار یکروزه کاربرد مواد افزودنی و ادجوانت ها به مناسبت روز جهانی بدون سم روز شنبه در محل سازمان حفظ نباتات کشور و با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و نیز معاونین و مدیران سازمانهای حفظ نباتات و گیاهپزشکی و جمعی از تولید کنندگان و صاحب نظران حوزه سموم برگزار گردید.
به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روایط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، در این سمینار مهندس یحیی ابطالی معاون کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات طی سخنانی ضمن عرض خوشامد و خیرمقدم به حضار از تدارک کنندگان آفت کش ها که در طول سه سال اخیر در اجرای اهداف سازمان همواره مشارکت و همراهی نموده اند قدردانی کرد.
یحیی ابطالی

 

ابطالی در ادامه اظهار داشت: در بحث برندسازی سموم هم اکنون بیش از ۴۵۰ در خواست در زمینه برند سازی و ارتقاء کیفی سموم به سازمان رسیده و در دستور کار می باشد. وی تغییر فرمولاسیون و حرکت بسوی فرمولاسیون های کم خطر را از اقدامات شاخص و قابل تحسین تعدادی از شرکت ها بر شمرد.

مهندس ابطالی در ادامه گفت: از آنجا که وظیفه اصلی ما در بخش کشاورزی امنیت غذایی است و اولین آیتم امنیت غذایی هم وجود غذای کافی است و با توجه به اینکه بیش از ۶۰۰ عامل خسارتزا در ایران وجود دارد که هم سفره ما در مصرف محصولات کشاورزی هستند، لذا استفاده از آفت کش ها در امر تولید برای تامین غذای کافی امری اجتناب ناپذیر است که مدیریت صحیح بر تولید و مصرف آفت کش می تواند میزان استفاده از آن و اثرات سوء آفت کش ها به حداقل ممکن رساند.

زند-ابطالی
دکتر اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز با تشریح اهمیت مواد افزودنی کتابی با نام «کاربرد مواد افزودنی به همراه مواد شیمیایی کشاورزی» را معرفی و ضمن تاکید بر تاثیرگذارتر بودن سم و مصرف سموم کمتر با استفاده از افزودنیها خاطرنشان کرد که کشاورز به سویی می رود که هزینه مصرف سم برایش کمتر باشد و افزودنیها بهترین راه کار است.
ایشان با اشاره به اینکه با همکاری جمعی از همکارانشان با تلاش چهار ساله موفق به تغییر دسته بندی علفکشها در دنیا شده اند و آنرا به ثبت رساندند تاکید داشتند که سازمان حفظ نباتات پیگیری و تلاش لازم برای ثبت افزودنیها را انجام دهد.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/CZEWUK

مطالب مرتبط

رئیس مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی با اعلام اینکه روش تولید برنج سالم ایرانی بدون استفاده از آفت کش های شیمیایی در همه استان های شمالی کشور توسعه می یابد، از تعمیم این روش ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند . به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند و خواستار توجه ...
آفت کش ها نه تنها برای حشرات مضر کشنده هستند، بلکه ممکن است به مهم ترین گرده افشان های طبیعت نیز آسیب برسانند. خوشبختانه، یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک درمان ...
No Thoughts on برگزاری سمینار یک روزه کاربرد مواد افزودنی و ادجوانت ها به مناسبت روز جهانی بدون سم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>