پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   برگزاری سی و هفتمین سمینار سالیانه حفظ نباتات
24 آذر 1395 , ساعت 11:11

برگزاری سی و هفتمین سمینار سالیانه حفظ نباتات

سی و هفتمین سمینار سالیانه حفظ نباتات روز گذشته در بندر عباس آغاز به کار کرد

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور در مراسم افتتاحیه این سمینار که روز سه شنبه با حضور معاونین تولیدات گیاهی و مدیران حفظ نباتات کلیه استانها برگزار شد، دکتر محمدعلی باغستانی، ریاست سازمان با ایراد سخنرانی و ارائه گزارش عملکرد سازمان در یکسال گذشته به شرح اهم اقدامات و دستاوردهای سازمان طی یکسال گذشته پرداخت.
وی با اشاره به اینکه سطح مبارزه با آفات و بیماریها در کشور ۲۳ میلیون هکتار بوده است گفت: اقدامات بسیار خوبی از قبیل ساماندهی فروشگاههای عرضه سموم صورت گرفته و هم اکنون بیش از ۸۵ درصد از فروشگاهها ساماندهی و دارای مجوز هستند. وی از انجام مراحل نهایی اخذ مجوز و بکار گیری نیروهای جدیدالاستخدام در پستهای قرنطینه خبر داد و گفت: به زودی تعداد یکصد نفر کارشناس در این بخش بکارگیری خواهند شد.
باغستانی کنترل مطلوب ملخ و به خصوص ملخ آسیایی را از اقدامات مهم انجام شده در سال گذشته نام برد و گفت برای مبارزه با این آفت در حال آزمایش سموم جدید هستیم. وی در زمینه اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه بیولوژیک نیز گفت اقدامات حمایتی و تسهیل در ثبت آفت کش های بیولوژیک صورت گرفته است.
دکتر باغستانی پیاده سازی سیستم نوین پیش آگاهی در استفاده از پهپادها از اقدامات مهم دیگر سازمان برشمرد.
در ادامه مراسم افتتاحیه مهندس شریعتمدار مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی، مهندس طهماسبی معاون وزیر در امور باغبانی، مهندس اسفندیاری پور مجری طرح خود کفایی گندم و دکتر محقق نیشابوری رئیس موسسه تحقیقات گیاهپزشکی با ایراد سخنرانی به طرح مباحث فنی و ارائه رهنمود در حوزه فعالیت سازمان حفظ نباتات پرداختند.
شایان ذکر است این سمینار به مدت سه روز تا ۲۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت و پانل های تخصصی در حوزه های کنترل آفات، قرنطینه و بهداشت گیاهی، توسعه مدیریت و منابع و همچنین مسائل و مباحث استانها در این سمینار بررسی خواهد شد.
ضمن اینکه در دومین روز همایش، مهندس عباس کشاورز معاون محترم وزیر در امور زراعت نیز با ایراد سخنرانی به طرح مباحث مربوط به معاونت متبوع خود در حوزه سازمان حفظ نباتات خواهد پرداخت.

 

برای مشاهده گزارش تصویری سمینار کلیک کنید: سی و هفتمین سمینار سالیانه حفظ نباتات

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/OjbF79

مطالب مرتبط

۶ پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کار گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی استان ...
از پهپاد کشاورزی مددجویان کمیته امداد امام(ره) در شهرستان فلارد رونمایی شد. مدیرکل کمیته امداد استان گفت: سه نفر از مددجویان کمیته امداد امام (ره) شهرستان فلارد با دریافت ۳ ...
دومین کوادکوپتر سمپاشی و مبارزه با آفات در شهرستان نمین به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل ملحق شد. سمپاشی یکی از راهکار‌های مبارزه با آفات در زمین‌های کشاورزی است، که ...
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات گفت:‌ استفاده از پهپاد در گیاهپزشکی می‌تواند در جهت تحلیل و تجزیه وضعیت عوامل خسارتزای کشاورزی بکار گرفته شود. به نقل از روابط عمومی ...
No Thoughts on برگزاری سی و هفتمین سمینار سالیانه حفظ نباتات

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>