جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, یزد  »   دهیاران روستائیان را در جریان نحوه مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای قرار دهند
3 دی 1395 , ساعت 11:03

بخشدار مرکزی مهریز:

دهیاران روستائیان را در جریان نحوه مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای قرار دهند

بخشدار مرکزی مهریز گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در روستاها باید با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب کشاورزان را در جریان نحوه مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای قرار دهند

بخشدار مرکزی مهریز گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در روستاها باید با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب کشاورزان را در جریان نحوه مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای قرار دهند.
مهدی دهقان زاده شامگاه پنجشنبه در جمع دهیاران مهریز افزود: شیوع آفت مگس مدیترانه ای در سال زارعی جاری به کشاورزان بخش مرکزی مهریز خسارت های زیادی وارد کرده است.
وی ادامه داد: مگس مدیترانه ای امسال موجب خسارت افزون بر ۶۰ درصد محصول انار تولیدی در این شهرستان بخصوص در بخش مرکزی و مناطق روستایی در سطح پنج دهستان زیر پوشش شده است.
بخشدار مرکزی مهریز اظهار داشت: برای مقابله با گسترش این آفت بوسیله جهاد کشاورزی در ماه های اخیر دوره های آموزشی و همچنین به صورت مختلف موضوع اطلاع رسانی شده و فعالیت ها در این زمینه ادامه دارد.
بخشدار مرکزی مهریز گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخاطر نوع ارتباطی که با مردم در روستاها دارند باید بیش از گذشته برای اطلاع رسانی در خصوص مبارزه با این افت فعالیت های فرهنگی را انجام دهند.
دهقان زاده گفت: برای برگزاری دوره های آموزشی در روستاها می توان از کارشناسان جهاد کشاورزی استفاده کرد تا نسبت به کنترل آفت مگس مدیترانه ای اقدام کرد که کاری مهم و ضروری است.
در این جلسه همچنین کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی مهریز نسبت به ارائه مباحث آموزشی درخصوص نحوه مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای و موارد مرتبط با آن در راستای اطلاع رسانی عمومی در سطح روستاها و آگاهی روستانشینان وکشاورزان مطالبی ارائه کردند.
در ادامه دوره آموزشی آیین نامه مالی دهیاری ها ومباحث بودجه ریزی ویژه دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای شهرستان با حضور کارشناسان بررسی و مطالب آموزش داده شد.
شیوع آفت مگس میوه مدیترانه ای در سال زارعی جاری بطور گسترده موجب زیان و کاهش برداشت محصول انار در باغ های شهرستان مهریز شده است .
۸۰۰ هکتار از سطح باغ های مهریز به کشت محصول انار اختصاص دارد که بر اثر شیوع این آفت امسال شاهد کاهش ۶۰ درصدی برداشت محصول انار در مهریز هستیم .
سطح اراضی کشاورزی مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۱۰ هزار هکتار آن را باغ تشکیل می دهد.
شهرستان مهریز که در ۳۰ کیلومتری یزد قرار دارد دارای ۴۰۰ روستا است و ۴۴ روستا دارای دهیاری هستند.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/lT2bBy

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

طرح مقابله با مگس مدیترانه‌ای در ۵۰۰ هکتار از باغ‌های کاشان تا پایان شهریور ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست جهاد کشاورزی کاشان گفت: این مگس یکی ...
رییس جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: آلوده شدن سطح سه هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای باعث خسارت ۸۰ درصدی به باغات شده است. به ...
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت مخلوط دلیل تداوم نسل آفت مگس مدیترانه ای می‌شود. سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت آفت ...
عملیات ردیابی آفات قرنطینه‌ای مگس میوه مدیترانه‌ای و میوه انبه در مناطق مرکبات خیز شهرستان کازرون آغاز شد. حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: آفات قرنطینه‌ای مگس میوه ...
No Thoughts on دهیاران روستائیان را در جریان نحوه مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای قرار دهند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>