پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   تدوین برنامه های آموزشی برای کشاورزان/ استفاده نابجا از سموم دردسرساز است
6 دی 1395 , ساعت 10:01

تدوین برنامه های آموزشی برای کشاورزان/ استفاده نابجا از سموم دردسرساز است

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تا زمانی که کمبود آب به عنوان یک دغدغه مطرح است، استفاده نابجا از سموم کشاورزی می تواند دردسرساز باشد

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تا زمانی که کمبود آب به عنوان یک دغدغه مطرح است، استفاده نابجا از سموم کشاورزی می تواند دردسرساز باشد.

دکتر خسرو صادق نیت، رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با برنامه «ره آورد» شبکه رادیویی سلامت با بیان این مطلب افزود: تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی طی سال های اخیر، موجب شده است تا افراد خاطی به صورت غیر قانونی از فاضلاب تصفیه نشده در کشت استفاده کنند.
وی ادامه داد: البته با نظارت های انجام شده توسط بازرسان محیط، این روند رو به کاهش است، ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: علاوه بر برنامه های وزارت جهاد کشاورزی که اساس کشت است، برنامه هایی برای آموزش کشاورزان به ویژه در رابطه با نحوه استفاده از سموم کشاورزی تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: اجرای این برنامه ها با هدف حفظ سلامت محصولات کشاورزی انجام می شود.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پایان اظهارداشت: تا زمانی که کمبود آب به عنوان یک دغدغه مطرح است، استفاده نابجا از سموم کشاورزی و تصفیه فاضلاب نشده می تواند مشکل آفرین باشد. چه بسا کشاورزان به جای از دست دادن زمین کشاورزی، استفاده از تصفیه فاضلاب نشده را انتخاب کنند.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/EiDdrr

 

سلامت نیوز

مطالب مرتبط

No Thoughts on تدوین برنامه های آموزشی برای کشاورزان/ استفاده نابجا از سموم دردسرساز است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>