جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   سالانه ۵.۵ میلیارد دلار محصولات تراریخته به کشور وارد می‌شود
12 دی 1395 , ساعت 11:02

رئیس انجمن ارگانیک ایران:

سالانه ۵.۵ میلیارد دلار محصولات تراریخته به کشور وارد می‌شود

رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: در حالی که ۳۷ کشور دنیا استفاده از محصولات تراریخته را منع کرده اند ۵.۵ میلیارد دلار محصولات تراریخته بدون توجه به سلامت مردم وارد سفره های ایرانی‌ها می شود

رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: در حالی که ۳۷ کشور دنیا استفاده از محصولات تراریخته را منع کرده اند ۵.۵ میلیارد دلار محصولات تراریخته بدون توجه به سلامت مردم وارد سفره های ایرانی‌ها می شود.

سید رضا نورانی در آیین افتتاح نهمین جشنواره محصولات ارگانیک گفت: محصولات ارگانیک پیوند ناگسستنی با سلامت مردم دارند و تا کنون توانسته در این زمینه موثر واقع شود چراکه ضروری است به سمت واکسیناسیون سلامت جامعه برویم.

وی با اشهر به اینکه سطح زیر کشت محصولات کشاورزی به ۱۵ میلیون هکتار رسیده است افزود: در کشور ۱۲۸ تن تولید محصولات کشاورزی و غذایی داریم و از ۱۲ اقلیم تولید کننده محصولات غذایی ایران ۱۱ اقلیم در ایران وجود دارد.

رئیس انجمن ارگانیک ایران ادامه داد: در ایران ۲۰ نوع محصولات باغی تولید می شود که کشور ما از این نظر در رده بندی جهانی بین رده هفتم و هشتم قرار دارد.

وی تصریح کرد: فائو اعلام کرده که کشور ایران می تواند علاوه بر تامین غذایی خود، کشورهای حوزه خلیج فارس را نیز تامین کند. همچنین بر اساس اعلام فائو در محصولات کشاورزی ایران ۳۰ تا ۳۵ درصد ضایعات وجود دارد که این مسئله ناراحت کننده است.

نورانی با اشاره به اینکه تا به امروز هیچ حمایتی ازسوی دولت برای تولید محصولات کشاورزی ارگانیک صورت نگرفته تاکید کرد: پس از ۱۰ سال فعالیت های انجمن ارگانیک اگر شورای شهر نبود حتی امروز نمی‌توانستیم این جشنواره را برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انجمن ارگانیک ایران توانسته برای جنگل گسته وحشی سرخس در استان خراسان رضوی گواهی اتحادیه اروپا را اخذ کند که معاش ۱۷ روستا حومه این جنگل از این محصول می گذرد و خوشبختانه با این عمل معیشت آن ها بهبود پیدا کند.

رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: پس از تحقیقات در سال های گذشته متوجه شدیم که کره جنوبی انار ایران را خریداری می کند و کنستانتره آن را به قیمت گزاف در نمایشگاه ها به عنوان محصول ارگانیک می فروشد.

وی با اشاره به پتانسیل بالای ایران در تولید محصولات ارگانیک افزود: کشور ایران در تولید محصولاتی مانند چای، گوجه فرنگی و رب آن، صنایع دارویی و محصولات سلامتی پتانسیل بالایی دارد. در گذشته فرهنگ غلطی بین تولید کنندگان رواج پیدا کرده بود به این صورت که به تولیدکنندگان برای خرید کود یارانه می دادند و آن ها با اضافه کردن کود و سموم شیمیایی محصولات غیر ارگانیک تولید می کنند.

نورانی در ادامه با انتقاد از واردات محصولات تراریخته به کشور اظهار داشت:در حالی که ۳۷ کشور دنیا استفاده از محصولات تراریخته را منع کرده اند ۵.۵ میلیارد دلار محصولات تراریخته را بدون توجه به سلامت مردم وارد سفره ها می کنند و کشوری با این پتانسیل بالا برای تولید محصولات ارگانیک، نباید محصولات تراریخته تولید کند.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/D4Hsyu

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on سالانه ۵.۵ میلیارد دلار محصولات تراریخته به کشور وارد می‌شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>