پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   گسترش سطح مبارزه بیولوژیک با آفت‌ها در 230 هزار هکتار از اراضی کشور
12 دی 1395 , ساعت 12:20

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

گسترش سطح مبارزه بیولوژیک با آفت‌ها در ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی از گسترش سطح مبارزه بیولوژیک با آفت‌ها در 230 هزار هکتار از اراضی کشور خبر داد

معاون وزیر جهاد کشاورزی از گسترش سطح مبارزه بیولوژیک با آفت‌ها در ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی کشور خبر داد.
محمد علی باغستانی در بندرعباس اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی میزان استفاده از آفت‌کش‌ها و رعایت استانداردهای لازم در این زمینه در سطح باغات و زمین‌های زراعی سراسر کشور است و با تشدید کنترل‌ها در این زمینه میزان استفاده از آفات در کشورمان از متوسط جهانی پائین‌تر است و این به این معنا است که کشاورزان و باغداران کشورمان در سطح مجازی از آفت‌کش‌ها و سم‌ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که پیش‌آگاهی به کشاورزان و باغداران در زمینه ورود آفات به کشور و نوع و شیوه مبارزه با آفت‌ها و نحوه استفاده از سموم در برابر هر کدام از آفات موجب شده رشد بازدهی بخش کشاورزی کشور و کاهش میزان خسارات وارده به کشاورزان و باغداران شده است، افزود: مبارزه بیولوژیک با آفات در دستور کار جدی وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر در سطح ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی زراعی کشور مبارزه بیولوژیک با آفات جریان دارد و ما بدنبال توسعه استفاده از این روش‌ها در مناطق مختلف کشورمان هستیم.

باغستانی عنوان داشت: ۷۰ نوع سم جدید در کشور ثبت شده و ۵۰ نوع آفت‌کش جدید نیز در داخل کشور بررسی کرده‌ایم تا بتوانیم از آنها برای مهار آفت‌‌ها در کشور استفاده کنیم. علاوه بر این در زمینه توزیع سموم نیز در سال آینده یک برنامه کلان را اجرایی خواهیم کرد که در قالب سامانه خاصی بتوانیم توزیع سموم و آفت‌کش‌ها را به طور مناسب‌تری انجام دهیم.

وی با اشاره به یکی از جدی‌ترین معضلات باغداران استان هرمزگان در دفع آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما، گفت: این آفت از کشور قطر وارد ایران شد اما توانستیم به موقع آن را شناسایی و نخیلات آلوده شده به این آفت را به طور دقیق ارزیابی و آن را ریشه‌کن کنیم و اکنون این آفت به طور کلی مهار شده و اگر چه در مقطعی موجب نگرانی نخلداران شد اما اکنون این وضعیت را مهار کرده‌ایم و ثباتی خوبی در این زمینه حاکم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان مبارزه با آفات تأکید کرد: استان هرمزگان با تولید سالانه ۱۴۸ هزار تن خرما سهم ۱۳ درصدی از کل خرمای تولیدی کشور را دارد و اولویت ما در این زمینه کمک به رشد کیفیت تولید خرما در هرمزگان است تا ارزش صادراتی آن افزایش یابد.

باغستانی تأکید کرد: ۲۳ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت کشت هستند که حدود ۷ میلیون هکتار آن اراضی باغی است و مابقی آن نیز از اراضی کشاورزی بشمار می‌رود که صیانت از این اراضی در برابر آفات بخصوص در حفظ استقلال کشور در زمینه تولید کالاهای استراتژیک کشاورزی اهمیت فراوانی دارد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/iOKhX8

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
آفت سرخرطومی حنایی خرما بعنوان یکی از مخرب ترین آفات و ازعوامل مهم تهدید کننده امنیت غذایی در سطح جهان می باشد ودر حال حاضر یکی از آفات قرنطینه ای در ایران به ...
پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
به همت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، "رویداد ملی فناورانه آفت سرخرطومی حنایی خرما" به مدت دو روز در روزهای 29 و 30 آذر ماه 1402 در جیرفت برگزار می گردد....
No Thoughts on گسترش سطح مبارزه بیولوژیک با آفت‌ها در ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی کشور

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>