پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, علمی  »   کشف فرایند انتقال مواد غذایی در مورچه‌ها
12 دی 1395 , ساعت 11:57

کشف فرایند انتقال مواد غذایی در مورچه‌ها

محققان دریافتند مورچه‌ها با انجام فرآیندی شبیه بوسه به انتقال مواد غذایی می‌پردازند.
مورچه‌ها که از آنها به عنوان برنامه‌ریزان،‌ سازندگان و کشاورزان حرفه‌ای یاد می‌شود و در زمینه معماری از دیگر حیوانات جلوتر هستند، برخی روش‌های انحصاری و اختصاصی را برای انتقال مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌دهند تا به مورچه‌های در حال رشد کمک کنند.

یکی از روش‌هایی که مورچه‌ها دنبال می‌کنند ارتباط دهان به دهان است و محققان پس از سال‌ها بررسی سرانجام متوجه شدند فرآیند بوسیدن در مورچه‌ها با هدف انتقال منابع غذایی صورت می‌گیرد.

مطالعات جدید نشان داد مورچه‌ها فرآیندی شبیه بوسیدن را انجام می‌دهند تا منابع غذایی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و البته علاوه بر این، نقل و انتقالات شیمیایی نیز در فرآیند مذکور انجام می‌شود.
پروفسور «ریچارد بنتون» مدیر مرکز ژنوم یکپارچه در دانشگاه لوزان سوئیس گفت: «بسیاری از محققان در طول تاریخ بررسی‌های فراوان انجام دادند تا دریابند هدف مورچه‌ها از بوسیدن یکدیگر چیست؟ بررسی‌های ما نشان داد تشریک منابع غذایی یکی از روش‌هایی محسوب می‌شود که مورچه‌ها از این طریق انجام می‌دهند و علاوه بر آن، هر مورچه فرآیند به اشتراک‌گذاری غذا را فقط با تعداد خاصی از مورچه‌ها به انجام می‌رساند».

محققان در این بررسی مایع رد و بدل شده بین مورچه‌ها را بررسی کردند و با تحلیل مولکول‌های آن دریافتند فرآیند مذکور، ارسال پیام شیمیایی بین مورچه‌ها هم محسوب می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/7w2BrW

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

دفعه بعد که با سوالات عجیب یک کودک کنجکاو مانند این که چه تعداد مورچه در سیاره زمین وجود دارند، مواجه شوید، می توانید آماده ارائه پاسخ با یک عدد خاص باشید....
No Thoughts on کشف فرایند انتقال مواد غذایی در مورچه‌ها

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>