پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان  »   طراحی اپلیکیشن تشخیص بیماری گیاهان
19 دی 1395 , ساعت 11:54

توسط یک شرکت آلمانی

طراحی اپلیکیشن تشخیص بیماری گیاهان

یک شرکت آلمانی اپلیکیشن جدیدی طراحی کرده که در عرض چند ثانیه می‌تواند بیماری گیاهان را مشخص کند

یک شرکت آلمانی اپلیکیشن جدیدی طراحی کرده که در عرض چند ثانیه می‌تواند بیماری گیاهان را مشخص کند.

این اپیلیکیشن که پلنتیکس (Plantix) نام دارد، توسط شرکت پیت در آلمان ساخته شده و هدف اصلی آن، حمایت از کشاورزان کوچک است تا بتوانند صدمه های وارد آمده بر گیاهانشان را تشخیص دهند.

این اطلاعات معمولا در اختیار متخصصان قرار دارد اما آن‌ها همیشه در دسترس نیستند. ابزار جدید می‌تواند مانند یک فرهنگ لغت برای بیماری‌های گیاهی عمل کند.

این اپلیکیشن در آلمان، اتریش و سوئیس در دسترس قرار گرفته و همچنین در هند و برزیل در مرحله آزمایش است.

با ثبت تصویر گیاه، تجزیه و تحلیل آن بلافاصله انجام شده و همچنین در آرشیو اطلاعات شرکت پیت در هانوفر آلمان ذخیره می‌شود تا با این اطلاعات، الگوریتم تشخیص بیماری‌ها ارتقا داده شوند.

از سال ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار عکس توسط «پلنیکس» تجزیه و تحلیل شده است. برای مثال تنها ۱۰ هزار تصویر از هند دریافت شده که ویروس، قارچی یا باکتریایی بودن صدمات گیاهی را نشان می‌دهند.

به ادعای سازندگان، این اپلیکیشن قادر به تشخیص بیش از ۶۰ بیماری است. کارشناسان علوم خاک دانشگاه هانوفر نیز کارآمد بودن این ابزار برای پیش‌بینی و تشخیص بیماری های درختان و گیاهان را تایید کرده‌اند.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/Wpa6Op

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) از روابط عمومی پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری، سومین نسخه اپلیکیشن اندرویدی موبایل برای استفاده عموم مردم به خصوص باغداران و بهره‌برداران مرکبات جهت دسترسی آسان به مطالب ...
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری، دکتر مرتضی گل‌محمدی رییس پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری در گفتگویی اظهار داشتند، در راستای اهداف و فعالیت‌های ترویجی و برای ارتقاء دانش فنی باغداران مرکبات ...
No Thoughts on طراحی اپلیکیشن تشخیص بیماری گیاهان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>