پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, ایران, بوشهر  »   مصرف کود و سم درکشور بالا نیست
29 دی 1395 , ساعت 10:03

رئیس سازمان حفظ نباتات: 

مصرف کود و سم درکشور بالا نیست

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: مصرف کود و سم در بخش کشاورزی کشور نسبت به دنیا بالا نیست، اما ممکن است که لکه بد مصرفی در برخی نقاط وجود داشته باشد

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: مصرف کود و سم در بخش کشاورزی کشور نسبت به دنیا بالا نیست، اما ممکن است که لکه بد مصرفی در برخی نقاط وجود داشته باشد.

محمد علی باغستانی روز سه شنبه در دیر استان بوشهر افزود: جاهایی از کشور بطور میانگین از کمبود مواد غذایی رنج می برند و ممکن است که از کود و سم بد استفاده کنند.
وی اضافه کرد: یکی از دغدغه اصلی مربوط به محصولات تازه خوری است که بیشتر اعتبار در محصولات تازه خوری به شیوه های غیرشیمیایی هزینه می شود.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اظهارداشت: استان بوشهر یکی از قطب های مهم در تولید محصول گوجه فرنگی در کشور است که کشاورزان نباید از سموم و کودهایی که بصورت قاچاق وارد مرز می شود، استفاده کنند زیرا ممکن است محصول آنان در معرض خطر قرار گیرد.
وی، حفاظت، سلامت و بهداشت گیاهی را مهم دانست و افزود: از گلخانه مزارع گوجه فرنگی و صادرات کالا و قرنطینه در شهرستان دیر بازدید شد و نسبت به سلامت محصول کارخوبی درشهرستان و استان بوشهر شده است.
باغستانی بیان کرد: هم اکنون ۳۲۰ قلم آفت کش در کشور ثبت شده و سالانه برخی از سموم حذف و سموم جدید ثبت می شود و هیات نظارت سازمان روی سایر سموم نظارت کامل دارد.
وی گفت: در سال زارعی گذشته در سطح ۲۳۰ هزار هکتار مبارزه بیولوژیک روی محصولات کشاورزی صورت گرفته است و سطح عملیات پیش آگاهی و مدیریت آفات شیمیایی و مکانیکی ۲۳ میلیون هکتار بود که بیشتر آن مربوط به گندم به عنوان محصول اول کشور بوده است.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: کالاهایی که همراه ملوان (ته لنجی) وارد کشور می شود، باید گواهی و قرنطینه و سلامت بهداشت داشته باشد و مامور قرنطینه بطور جدی باید نظارت و رعایت موارد بهداشتی داشته باشد.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/ObJiwT

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

طرح پیش آگاهی مدیریت تلفیقی آفت کرم گلوگاه انار برای اولین بار در فردوس اجرا شد. مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان گفت : با توجه به اینکه کرم گلوگاه ...
مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات گفت: روش‌های نوینی در پیش‌آگاهی عوامل خسارت‌زا در کشور در حال توسعه است. این سازمان به دنبال هوشمندسازی پیش‌آگاهی آفات است....
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: مبارزه با آفت مگس زیتون در ۲۰۰۰ هکتار از باغات سنتی شهرستان آغاز شده است . سروش ابراهیمی گفت: مگس زیتون یک آفت عمومی ...
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی ایجاد مکانیسم اورژانس و سیستم هشدار ملی حفاظت گیاهان برای مدیریت بحران در کشور بسیار ضروری است، افزود: شیوع ...
No Thoughts on مصرف کود و سم درکشور بالا نیست

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>