پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, هرمزگان  »   هرمزگان آماده مبارزه با آفت ملخ صحرایی است
20 بهمن 1395 , ساعت 18:39

هرمزگان آماده مبارزه با آفت ملخ صحرایی است

مدیرکل جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به هشدار سازمان جهانی فائو نسبت به مهاجرت ملخ صحرایی به تمام کشورها از جمله ایران گفت: این استان آمادگی کامل برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی را دارد.

ناصر حیدری پور چهارشنبه در نشست خبری پیرامون عملکرد جهاد کشاورزی استان در پاسخ به سوال نسبت به هشدار ورود ملخ صحرایی به کشور افزود: عملیات دیده بانی و پایگاه های دیده بان در استان بویژه در منطقه جاسک نسبت به تخم ریزی و تغذیه آن ها در حال انجام است و کارشناسان این پدیده را با توجه به کنوانسیون های بین المللی رصد می کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احتمال شیوع آفت ملخ صحرایی از دریای عمان و خلیج فارس وجود دارد، با عملیات مکانیکی و بیوشیمیایی از ورود آن جلوگیری می شود.
مدیرکل جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه هنوز از ورود این ملخ به استان گزارشی دریافت نشده است، اظهارکرد: پایگاه های فنی و اجرایی به صورت لحظه ای این موضوع را رصد می کنند که امیدواریم مثل سالهای گذشته خسارت جدی نداشته باشیم.
سازمان جهانی فائو نظارت مستقیم روی آفت ملخ صحرایی در سطح جهان دارد و مناطق پراکنش این آفت غرب و شمال آفریقا، کشورهای حاشیه دریای سرخ و خلیج فارس، شبه جزیره عربستان، پاکستان، هند و جنوب شرق ایران است.
در ایران نیز استان‎های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان کانون دائمی و همیشگی تولید مثل آفت ملخ صحرایی هستند.
با توجه به اینکه این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه‎ روز می‎تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند، موجب مهاجرت از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‎شود.
ملخ ها ، سبز خوارند و تمام گیاهان زراعی و باغی و حتی علف های هرز را می خورند.
در جدیدترین آمارهای منتشره از سوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، وسعت زمین های کشاورزی این استان ۱۶۰ هزار هکتار(۵۱ درصد زراعی و ۴۹ درصد باغی) با تولید سالانه افزون بر ۲ میلیون و ۸۰ هزار تن محصول اعلام شده است.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/RTbxM4

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

در دیدار مشترک خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده منطقه‌ای فائو، بر معرفی نماینده دائم فائو در تهران برای پیشبرد اهداف کشاورزی تاکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
مدیر تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل معاونت قرنطینه سازمان حفظ نباتات گفت: فائو امسال در خصوص سوسک حنایی خرما هشدار داده و نیاز است باغداران مراقب این آفت و همچنین مگس میوه ...
مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات گفت: روش‌های نوینی در پیش‌آگاهی عوامل خسارت‌زا در کشور در حال توسعه است. این سازمان به دنبال هوشمندسازی پیش‌آگاهی آفات است....
No Thoughts on هرمزگان آماده مبارزه با آفت ملخ صحرایی است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>