جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, البرز  »   اعمال مقررات قرنطینه ای بر واردات و صادرات 550 هزارتن محصولات کشاورزی البرز
26 بهمن 1395 , ساعت 18:00

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت

اعمال مقررات قرنطینه ای بر واردات و صادرات ۵۵۰ هزارتن محصولات کشاورزی البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت که از ابتدای سال جاری بر روی صادرات و واردات 550 هزار تن انواع محصولات کشاورزی که وارد فرودگاه پیام می شوند، مقررات قرنطینه ای انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت که از ابتدای سال جاری بر روی صادرات و واردات ۵۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی که وارد فرودگاه پیام می شوند، مقررات قرنطینه ای انجام شده است.
سید مجید موسوی روز سه شنبه افزود: با راه اندازی دفتر قرنطینه در فرودگاه پیام با نام ‘پنجره واحد’ قرنطینه هر گونه واردات و صادرات محصول کشاورزی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: به همین منظور در این مدت ۴۰۰ هزار تن محموله وارداتی و ۱۱۰ هزار تن محموله های صادراتی به کشورهای روسیه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس مقررات قرنطینه ای اعمال شد.
وی یادآور شد: از این میزان صادرات، ۷۹ هزار و ۶۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۹۴ میلیون دلار به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده اند.
وی به وضعیت تولیدات گیاهی استان البرز و جایگاه شاخص آن در سطح کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه مناسبی که این استان در تولیدات کشاورزی دارد از لحاظ صادرات این محصولات به دیگر استان ها وضعیت خوبی داریم به طوریکه از ابتدای سال ۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، قارچ و محصولات گلخانه ای صادر شده است.
موسوی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری ۱.۵ میلیون اصله نهال مثمر به دیگر استان ها صادر شده است.
وی افزود: کشاورزان این استان با تولید ۱۸۳ هزار تن هلو و شلیل رتبه اول، ۷۶ هزار تن گیلاس و گلابی رتبه دوم و ۲۶ هزار تن قارچ دکمه ای رتبه دوم و ۲۵ میلیون شاخه گل لاله رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اضافه کرد: این استان در سال جاری با پرورش گل لاله سفید ایرانی و ثبت آن به نام البرز توانست در عرصه ی بین المللی در این حوزه شناخته شود.

 

شناسایی ۷۲ فروشنده غیرمجاز سم کشاورزی
وی یکی دیگر از فعالیت های جهاد کشاورزی را در عرصه حفظ نباتات دانست و گفت: حفظ نباتات یکی از فعالیت های مهم و اساسی در حوزه کشاورزی است زیرا کوچکترین غفلتی در این عرصه منجر به خسارات زیاد در حوزه اقتصادی و سلامت می شود.
موسوی ادامه داد: کارشناس این حوزه با نظارت بر فعالیت فروشگاه های سموم در استان موفق به شناسایی ۷۲ فروشنده غیرمجاز سموم کشاورزی شدند که با پیگیری های انجام شده ۵۱ مورد از آن ها نسبت به دریافت مجوز اقدام کردند.
وی اظهار داشت: مبارزه با علف هرز، سن غلات و ملخ های مضر کشاورزی و مبارزه غیرشیمیایی با آفات از دیگر فعالیت های بخش حفظ نباتات است.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/9j0j7b

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمب شد. جاوید عباسی افزود: از ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
تعداد ۵۶۰ داروخانه گیاهپزشکی و فروشگاه آفت کش نباتی در فارس مجاز به فروش سم هستند. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: تعداد فروشگاه‌های آفت ...
No Thoughts on اعمال مقررات قرنطینه ای بر واردات و صادرات ۵۵۰ هزارتن محصولات کشاورزی البرز

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>