جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, اردبیل, استان ها  »   استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در مشگین‌شهر کاهش می‌یابد
8 اسفند 1395 , ساعت 16:55

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر:

استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در مشگین‌شهر کاهش می‌یابد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر گفت: استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در شهرستان مشگین‌شهر برای تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک کاهش می‌یابد.

احمد شهریار بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی ترویجی یک روزه با عنوان “اصول مبازره تلفیقی با آفات و بیماریها و تولید محصول سالم” در شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: موضوع ماندگاری بقایای سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی و عواقب سوء زیست‌محیطی آن در سلامت جامعه از مهمترین معضلات جوامع امروزی به شمار می‌رود که باید مورد توجه واقع شود.

وی افزود: ضمن این‌که به دلیل استقبال جهان از مصرف محصولات سالم و ارگانیک و نیز تضمین سلامت جامعه، ناگزیر به فرهنگ‌سازی، توسعه و تسریع در روند برندسازی در تولید محصولات سالم و ارگانیک هستیم باید به موضوع بقایای سموم و کودهای شیمیایی نیز اهمیت ویژه‌ای داده شود و استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در این شهرستان کاهش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: این مدیریت با انجام برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم، تلاش می‌کند تا با انجام اقدامات متنوع آموزشی ترویجی، کشاورزان را به تولید محصولات سالم و ارگانیک و ایجاد باور در آنها برای امکان تولید محصولات زراعی پاک و نیز آشنایی با مضرات استفاده بی‌رویه از مصرف کودها و سموم شیمیایی ترغیب کند.

شهریار بیان کرد: در این کارگاه ۳۸ نفر از مددکاران و کشاورزان پیشرو مناطق شرکت می‌کنند و در این زمینه ضرورت بکارگیری دانش و مهارتهای کسب شده توسط فراگیران در عرصه‌های تولید در تمامی مراحل باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم به تمامی اهداف مورد نظر در این راستا دست یابیم.

وی تصریح کرد:‌ اگر بتوانیم محصولات سالم و ارگانیکی را برای صادرات داشته باشیم به طور حتم بخش کشاورزی منطقه رشد قابل توجهی خواهد داشت و نیز می‌توانیم به تمامی اهداف مورد نظر در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/7nJXeQ

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در مشگین‌شهر کاهش می‌یابد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>