پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان شمالی  »   تاکداران خسارت دیده بجنورد حدود 14 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند
26 بهمن 1395 , ساعت 12:32

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد گفت:

تاکداران خسارت دیده بجنورد حدود ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد گفت: 13 میلیارد و 901 میلیون ریال به تاکداران خسارت دیده از ناحیه بیماری سفیدک داخلی انگور تسهیلات از محل سفر رهبری پرداخت شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد گفت: ۱۳ میلیارد و ۹۰۱ میلیون ریال به تاکداران خسارت دیده از ناحیه بیماری سفیدک داخلی انگور تسهیلات از محل سفر رهبری پرداخت شده است.
مهندس اسماعیل محمود آبادی روز سه شنبه اظهار کرد: در راستای حمایت و کمک به کشاورزان آسیب دیده از ناحیه این بیماری ۳۴۷ پرونده با تسهیلات ۳۱ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال به بانک معرفی شدند که تاکنون ۱۵۱ فقره پرونده موفق به دریافت شده اند.
وی افزود: هم اکنون مابقی پرونده ها هم در دست بررسی است و علت دریافت نکردن تسهیلات مشکل ضمانت و یا تکمیل نشدن پرونده است.
وی با بیان اینکه تاکداران این شهرستان به علت بیماری سفیدک داخلی انگور و هزینه های مبارزه با این بیماری و نبود محصول انگور خسارت زیادی دیدند که هم اکنون با کمبود نقدینگی مواجه شده اند.
وی بر حمایت و کمک از این قشر تاکید کرد و افزود: هم اکنون سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیریرت بحران، دستگاه های مربوطه و استانداری پیگیری این موضوع هستند تا در دستور کار دولت قرار گیرد و منجر به مصوبه ای برای کمک به این قشر شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد سطح زیر کشت باغ های انگور این استان را پنج هزار و ۸۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد خسارت به تاک های این استان مربوط به شهرستان بجنورد بوده است.
به گزارش ایرنا در سال زراعی جاری بیماری سفیدک داخلی انگور ۸۰۰ میلیارد ریال به تاکداران استان خسارت وارد کرده بود.
محمودآبادی ضمن نگرانی شیوع بیماری در سال آینده هم گفت: هم اکنون تمامی اقدامات لازم در خصوص تامین سموم مورد نیاز انجام شده است و نهاده های مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
این مسوول گفت: سازمان جهاد کشاورزی هم اکنون اقداماتی نیز برای تامین نقدینگی تاکداران این استان در دست پیگیری دارد.
به گزارش ایرنا بخش کشاورزی این استان از ناحیه حوادث غیرمترقبه از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال خسارت دیده است.
این خسارت از ناحیه بیماری سفیدک داخلی انگور، سرمازدگی بهاره و پاییزه، سیل، تگرگ، طوفان و سایر موارد بوده است.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان۴۰ هزار هکتار باغ است.
۱۸ هزار هکتار از سطح باغ های این استان نیز شامل تاکستان می شود.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/uOROus

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

سفیدک داخلی یکی از خسارت بارترین آفات باغ های انگور است و اطلاع رسانی بموقع و سمپاشی در زمان مناسب، عامل اساسی در کنترل بیماری سفیدک سطحی انگور است. مدیر ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیماری سفیدک داخلی انگور در تاکستان‌های رها شده به خصوص مناطق دیم این استان مشاهده شده است. محمد رضایی روز شنبه ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: باغداران برای مبارزه با بیماری سفیدک انگور عملیات سم پاشی را در باغات خود انجام می‌دهند. محمد رضایی در پاسخ به ...
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و رطوبت بالا و نیز پیش بینی های هواشناسی در خصوص بارش ها در روزهای آینده کشاورزان این استان مزارع ...
No Thoughts on تاکداران خسارت دیده بجنورد حدود ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>