جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   تولید محصولات ارگانیک گیاهی در اولویت است
9 اسفند 1395 , ساعت 11:22

وزیر جهاد کشاورزی:

تولید محصولات ارگانیک گیاهی در اولویت است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه در تأمین پروتئین دامی با مشکل چندانی مواجه نبودیم اما در مورد پروتئین گیاهی در بحث کود به عنوان مکمل غذایی گیاهان و سموم برای دفع آفات با چالش‌های جدی‌ روبه‌رو بوده‌ایم.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در مجمع ملی سلامت که در محل سالن همایش‌های رازی در حال برگزاری است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در دو حوزه تأمین پروتئین گیاهی و پروتئین دامی کشور نقش دارد.

حجتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما در تأمین پروتئین دامی با مشکل چندانی مواجه نبودیم اما در مورد پروتئین گیاهی در بحث کود به عنوان مکمل غذایی گیاهان و سموم برای دفع آفات با چالش‌های جدی‌ روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با ذکر این نکته که بیشترین مشکل در حوزه پروتئین گیاهی نحوه مصرف این مواد بوده، خاطر نشان کرد: همانطور که انسان با بدغذایی دچار آسیب می‌شود، گیاهان نیز برای رشد مطلوب نیاز به یک رژیم غذایی و دارویی مناسب دارند.

وی افزود: با رفع مشکلات واردات سموم و کودهای شیمیایی ما توانستیم یک بار دیگر سموم مجوزدار قدیمی را مورد بازبینی قرار دهیم و موارد کم خطرتر این محصولات برای مصرف جایگزین شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکلی که در مورد سموم و کود با آن مواجه بودیم این بود که ساز و کار مشخصی برای عرضه کود وجود نداشت. در عرصه مصرف نیز کشاورزان به خاطر مواجهه با مشکلات متعدد و قرار گرفتن در معرض نابودی محصول دچار بدمصرفی می‌شدند.

وی در مورد دستاوردهای جهاد کشاورزی عنوان کرد در حال حاضر ۳۵۰۰ فروشگاه عرضه سموم در کشور ساماندهی شد و هزار کلینیک گیاه پزشکی با ۴ هزار کارشناس تشکیل شده است و باید به تدریج به این سمت پیش برویم که هیچ سمی بدون انجام کارشناسی در اختیار کارشناسان قرار نگیرد.

حجتی با اشاره به بازنگری‌های انجام شده و امضای تفاهم نامه‌های متعدد، در مورد دیگر دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا کنون ۱۰۸۲ فقره کود در کشور به دلیل کیفیت پایین و یا پر خطر بودن، در فهرست ممنوعه قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به ثبت ۳۲ برند کود زیستی برای جایگزینی کودهای شیمیایی ابراز امیدواری کرد تا این رقم در آینده افزایش پیدا کند و توجه به تولید محصولات ارگانیک گیاهی برای حفظ سلامت مردم در اولویت قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/P57tNE

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on تولید محصولات ارگانیک گیاهی در اولویت است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>