جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   عرضه نهال‌های گواهی شده و استاندارد از ابتدای سال آینده
15 اسفند 1395 , ساعت 10:23

یک مقام مسئول خبر داد

عرضه نهال‌های گواهی شده و استاندارد از ابتدای سال آینده

یک مقام مسئول گفت: از سال ۹۶ نهال گواهی شده که هسته های اولیه و مادری آنها در گلخانه‌های قرنطینه مطابق استانداردهای بین المللی نگهداری می شود،تولید و وارد عرصه می شوند

یک مقام مسئول گفت: از سال ۹۶ نهال گواهی شده که هسته های اولیه و مادری آنها در گلخانه‌های قرنطینه مطابق استانداردهای بین المللی نگهداری می شود، تولید و وارد عرصه می شوند.
رییس گروه نهال و بهبود ارقام معاونت امور باغبانی اصلاح باغات، کشت در اراضی شیبدار با بهره مندی آب های سبز و احداث نهالستان های مرجع متشکل از ارقام تجاری با عملکرد بالا و متحمل به شرایط اقلیمی کشور را از دیگر اهداف این معاونت در برنامه ششم توسعه عنوان کرد.

صغری خوشکام درباره تولید نهال شناسه دار نیز اظهار داشت: امسال نزدیک به ۴۵ میلیون اصله نهال مثمر شناسه دار در نهالستان های مجوز دار تولید شده است.

وی در عین حال هر گونه خرید و فروش نهال مثمر بدون شناسه و بدون گواهی بهداشت در کشور را غیر قانونی خواند و تصریح کرد: ما موافق تولید و توزیع نهال بدون شناسه نیستیم.

خوشکام با بیان این که تعداد ۳۴۵ نهالستان مجوز دار در سراسر کشور وجود دارد، گفت:این نهالستان ها به تایید موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال رسیده و نهال ها در این نهالستان ها به روش های متداول امروزی و یا سنتی تولید می شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین تعداد نهالستان های مجوز دار در استان آذربایجان غربی است و بیشترین میزان تولید نهال در استان های البرز و فارس صورت می گیرد.

رییس گروه نهال و بهبود ارقام معاونت امور باغبانی، تولید نهال سالم و اصیل برای اصلاح باغات و به روز کردن ارقام تجاری به منظور اقتصادی کردن فعالیت باغداری را از اهدا ف معاونت امور باغبانی برشمرد.

وی گفت: از سال ۹۶ نهال گواهی شده که هسته های اولیه و مادری آنها در گلخانه‌های قرنطینه مطابق استانداردهای بین المللی نگهداری می شود، تولید و وارد عرصه می شوند.

خوشکام پیش بینی کرد: سال آینده به منظور ایجاد تحول در تولید نهال سالم و اصیل در کشور تعداد قابل توجهی نهال گواهی شده از ارقام تجارتی درختان میوه تولید و وارد باغات تجاری کشور شود.

وی در مورد حمایت از زیر ساخت های تولید نهال های گواهی شده درختان میوه اذعان داشت: برآورد ما نشان می دهد برای تولید نهال گواهی شده که پایه مادری آنها عاری از تمام آفات و بیمارگرها باشد، حمایت های دولتی و اعتباری مناسبی نیاز است.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/aaEERg

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
پُست قرنطینه‌ای آفات و بیماری‌های گیاهی در عنبرآبادراه اندازی شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عملیات مقابله با سوسک سرخرطومی خرما را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و گفت: اقدامات گروههای ...
ورود هر گونه پاجوش خرما به خوزستان حتی در صورت اخذ گواهی بهداشت ممنوع است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت : ...
آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور با هدف آمادگی کنترل آفات عمومی و قرنطینه‌ای در ایرانشهر به بهره‌برداری رسید. معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان ...
No Thoughts on عرضه نهال‌های گواهی شده و استاندارد از ابتدای سال آینده

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>