تشدید مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم شمال استان اردبیل

حسینیان

چاپ

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد مغان از تشدید مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم شمال استان اردبیل خبر داد.

علی اکبر حسنیان روز چهارشنبه افزود: از ابتدای سال زراعی جاری در سطح ۱۱ هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع گندم و جو و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع کلزا در این شهرستان علیه علف های هرز مبارزه انجام شده است.
او گفت: کارشناسان این مدیریت در بازدید از اراضی زیر کشت نسبت به شناسایی مزارع آلوده به علف های هرز اقدام کرده و سمپاشی در زمان مناسب از ابتدای پنجه زنی تا ابتدای ساقه دهی انجام شد.
حسنیان از کشاورزان منطقه خواست قبل از مصرف سموم شیمیایی با کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشورت کرده و راهنمایی های لازم را در زمینه نوع و میزان سم مصرفی اخذ کرده و از تهیه سموم شیمیایی از فروشندگان دوره گرد و فروشگاههای غیرمجاز پرهیز کنند.
علف های هرز رقیب مهم و یکی از عوامل مهم کاهش تولید در زراعت گندم و جو و کلزا می باشد طوری که علاوه بر تغذیه از مواد غذایی خاک، میزبان و رابط مناسبی برای اشاعه آفات و بیماری های گیاهی نیز خواهند بود.
کنترل علف های هرز معمولا در استان اردبیل به روش های مختلف توصیه شده از جمله تناوب زراعی ، کاشت بذرهای عاری از تخم علف های هرز و ضدعفونی شده ، وجین و استفاده از علف کش های مجاز و مناسب انجام می شود.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل قرار دارد.
پارسال برای دومین سال پیاپی در استان اردبیل رکورد تولید گندم شکسته شد و با تولید بیش از از ۷۴۰ هزار تن گندم و خرید ۵۵۰ هزار تن از آن از رتبه ۱۱ به ۴ کشوری ارتقا یافت.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/xyL3gs