پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمانشاه  »   آغاز زمان مبارزه با سن مضر غلات در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
20 فروردین 1396 , ساعت 9:47

قابل توجه کشاورزان مناطق گرمسیری؛

آغاز زمان مبارزه با سن مضر غلات در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از لزوم مبارزه با سن مضر غلات در مناطق گرمسیری استان خبر داد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از لزوم مبارزه با سن مضر غلات در مناطق گرمسیری استان خبر داد.
فرهاد شریفی اظهار داشت: زمان مبارزه با سن مضر غلات در مناطق گرمسیری استان از ۱۵ فروردین ماه سال ۹۶ آغاز شده است.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های بعمل آمده از مزارع گندم و جو شهرستان‌های قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب تراکم آفت سن مضر غلات در حد زیان اقتصادی است لذا کشاورزان باید مبارزه با این آفت را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲هزار هکتار از مزارع گندم مناطق گرمسیری علیه این آفت سم پاشی شده، خاطرنشان کرد: به کشاورزان عزیز این شهرستان‌ها توصیه می‌شود که حداکثر ظرف ۵ تا ۶ روز آینده مرحله اول مبارزه با سن گندم را به پایان برسانند.

شریفی با بیان اینکه در مناطق معتدل استان کرمانشاه نیز ریزش آفت سن مضر غلات مشاهده گردیده، تصریح کرد: هنوز در مناطق معتدل استان تراکم آفت در حد سمپاشی نیست.

وی با اشاره به مبارزه با علف‌های هرز در مناطق گرمسیری استان تصریح کرد: تاکنون در سطح بیش از ۴۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان‌های گرمسیری سمپاشی بر علیه علفهای هرز انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه از روزهای گذشته مبارزه با علف‌های هرز در مناطق معتدل نیز آغاز شده، گفت: کشاورزان همزمان با سمپاشی علف‌های هرز در صورت مشاهده تراکم آفت سن مضر غلات که در حد زیان اقتصادی باشد می توانند با مخلوط کردن سموم علف‌کش و آفت کش به طور همزمان با آفت سن و علفهای هرز اقدام نمایند.

شریفی در ادامه به مبارزه با پوره ملخ در شهرستان پاوه اشاره کرد و افزود: تمهیدات لازم از قبیل سم و سبوس تامین شده و پیش بینی می کنیم حدود ‌هزار تا ۱۵۰۰هکتار طعمه پاشی صورت گیرد.

وی در خصوص تامین سموم مورد نیاز جهت علف‌های هرز، آفات و بیماریهای غلات در استان گفت: در تامین سموم اقدامات لازم انجام گرفته و هیچ کمبودی در این خصوص نداریم و به کشاورزان توصیه می کنیم که سموم مورد نیاز خود را حتما از فروشگاه‌های معتبر و با دریافت فاکتور خرید تهیه نمایند.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/DPsOcf

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

جهادکشاورزی آذربایجان غربی هشدار داد: اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مبازره با آفات سن و شته در مزارع غلات و کلزا از اسفندماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص گسترش عوامل بیماری زای برگی در ارتباط با گندم و جو هشدار داد. مرتضی فتاحی گفت: از آنجایی که شرایط ...
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: عملیات اجرایی مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات شهرستان ورامین آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هاتف ممیزی اظهار داشت: در سال ...
No Thoughts on آغاز زمان مبارزه با سن مضر غلات در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>