پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, لرستان  »   به جای سمپاشی کنترل بیولوژیک انجام شود
19 فروردین 1396 , ساعت 10:57

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان:

به جای سمپاشی کنترل بیولوژیک انجام شود

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: به جای سمپاشی کنترل بیولوژیک توصیه می‌شود

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: به جای سمپاشی کنترل بیولوژیک توصیه می‌شود.

علی دهقانی اظهار کرد: پسماندهای کشاورزی شامل فضولات، ضایعات، باقی‌مانده‌های ناشی از فعالیت‌های کشاورزی، باغی، دام، طیور و آبزیان است.

وی اضافه کرد: حوزه گیاه‌پزشکی نیز شامل کنترل آفات، بیماری‌ها، علف‌های هرز و اختلالات وارده به محصولات کشاورزی است و مواد و ترکیباتی که با این اهداف استفاده می‌شود، می‌توانند باعث به وجود آمدن پسماندهای پنهان، کیفی و خطرناک شوند.

دهقانی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی انواع مختلف پسماند را داریم، افزود: این پسماندها شامل انواع سموم شیمیایی، باقی‌مانده‌های شاخ و برگ و مواد مبتلا به آلودگی هستند.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان خاطرنشان کرد: براساس ضوابط و ماده ۱۱ قانون مدیریت پسماندهای کشاورزی، پسماندها به دو نوع عادی و ویژه تقسیم می‌شوند که موارد عادی توسط جهاد کشاورزی امحاء شده و ویژه نیز با هماهنگی سازمان محیط زیست کشور معدوم می‌شوند.

وی ادامه داد: پسماندهای ویژه به دلیل بالا بودن حداقل یکی از عوامل خطر مانند سمیت بیماری‌زایی و موارد مشابه آن به مراقبت ویژه نیاز دارند و مدیریت خاصی می‌طلبند. سمپاشی در کنترل آفات و بیماری‌ها به کار می‌رود و با توجه به این موضوع باید از روش‌های طبیعی و سالم در کنترل آفات و بیماری‌ها استفاده کنیم.

دهقانی تصریح کرد: حرکت عمومی و فراگیر دنیا به سمت کشاورزی ارگانیک و تولید محصول سالم است و در این شیوه‌های جدید که به وجود آمده از روش کاهش جمعیت آفت به زیر سطح زیان اقتصادی با روش‌های زراعی، بیولوژیکی و شیمیایی استفاده می‌شود.

این پژوهشگر گفت: در مقوله کنترل بیولوژیک علیه آفات از حشرات مفیدی که در طبیعت وجود دارد استفاده می‌کنند و با پرورش انبوه آنها در طبیعت و مزارع به مبارزه علیه آفات می‌پردازند.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/4P04Mc

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

اجلاس بین المللی کنوانسیون های بازل، روتردام و استکهلم در ژنو سوئیس برگزار گردید. شانزدهمین نشست کنفرانس اعضای کنوانسیون بازل (BC COP-16)، یازدهمین نشست کنفرانس اعضای کنوانسیون روتردام (RC ...
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قزوین گفت :ساماندهی پسماندهای کشاورزی به حفظ محیط زیست کمک بسزایی می کند. مسعود ربانی افزود: امحاء ظروف وقوطی های سموم کشاورزی مهمترین موضوع در پسماندهای کشاورزی است. به ...
رئیس حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بیش از ۶ تن پسماند ویژه کشاورزی در شهر شوشتر مربوط به شرکت کشت و صنعت امام خمینی، جمع آوری و امحاء شد. احمدرضا لاهیجان زاده اظهار کرد: در چند ...
No Thoughts on به جای سمپاشی کنترل بیولوژیک انجام شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>