پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان رضوی  »   فعالیت 40 واحد غیرمجاز تولید نهال در خراسان رضوی
20 فروردین 1396 , ساعت 16:43

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

فعالیت ۴۰ واحد غیرمجاز تولید نهال در خراسان رضوی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بر برخورد با عالیت و تعطیلی واحدهای غیرمجاز تولید نهال تاکید و بیان کرد: تاکنون 40 نهالستان غیرمجاز در سطح این استان شناسایی شده اند

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بر برخورد با عالیت و تعطیلی واحدهای غیرمجاز تولید نهال تاکید و بیان کرد: تاکنون ۴۰ نهالستان غیرمجاز در سطح این استان شناسایی شده اند.
سید هاشمی نقیبی روز یکشنبه افزود: پنج مورد از این نهالستانهای غیرمجاز در اطراف مشهد فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: بر اساس ‘قانون ثبت گواهی بذر و نهال’ مصوب مجلس شورای اسلامی باید با نهالستانهای غیر مجاز برخورد شده و جلوی فعالیت آنها گرفته شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در این چارچوب از پارسال به این واحدها اطلاع رسانی شده تا تولید نهال غیرمجاز را متوقف کنند و به منظور مقابله با آنها هماهنگی لازم با دادستانی، نیروی انتظامی و تعزیزات حکومتی نیز صورت گرفته است.
وی افزود: از سویی طبق بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی دستورالعملی تخصصی برای احداث نهالستانهای دارای مجوز صادر شده که باید بر این مبنا اقدام شود و هم اکنون این روال در خراسان در حال اجراست.
نقیبی ادامه داد: هم اکنون ۱۱ نهالستان تخصصی دارای مجوز در خراسان رضوی دایر است که ظرفیت تولیدی بسیار خوبی دارند اما هنوز بین مردم این موضوع جا نیفتاده که نهالهای مورد نیاز را از این واحدها تامین کنند.
وی گفت: هم اکنون یک سوم نهالهای تولیدی در خراسان رضوی از نهالستانهای مجاز و دارای شناسامه تامین می شود در حالی که با توجه به تبعات و هزینه هایی که نهالهای غیرمجاز برای باغداران ایجاد می کند باید به سراغ مراکز مجاز و فعال تحت نظارت کمیته فنی نهال بروند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: استفاده از پایه نهالهای غیرمجاز و پیوندکهای آن با توجه به اینکه این ارقام فاقد شناسامه است و یا می تواند آلوده به آفات باشد احتمال زیان به باغداران را ایجاد می کند.
سطح کل باغهای خراسان رضوی ۳۰۰ هزار هکتار است که ۲۶۱ هکتار آن آبی می باشد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/js6beY

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در راستای قرنطینه داخلی۵ پست قرنطینه ای در زمان جابجایی نهال در خروجی های استان دایر شده است. به گزارش روابط ...
No Thoughts on فعالیت ۴۰ واحد غیرمجاز تولید نهال در خراسان رضوی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>