پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, اردبیل, استان ها  »   عملیات مبارزه با علفهای هرز در بیله‌سوار تشدید می‌شود
21 فروردین 1396 , ساعت 18:41

مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار:

عملیات مبارزه با علفهای هرز در بیله‌سوار تشدید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار گفت: عملیات مبارزه با علفهای هرز در شهرستان بیله‌سوار تشدید می‌شود و در حال حاضر سطح مبارزه با علفهای هرز در شهرستان به بیش از ۳۵ هزار هکتار رسیده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار گفت: عملیات مبارزه با علفهای هرز در شهرستان بیله‌سوار تشدید می‌شود و در حال حاضر سطح مبارزه با علفهای هرز در شهرستان به بیش از ۳۵ هزار هکتار رسیده است.

ربعلی جهانی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت اراضی شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جدید در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان عملیات مبارزه با علفهای هرز انجام گرفته است.

وی افزود: کارشناسان این مدیریت در بازدید از مزارع نسبت به شناسایی مزارع آلوده به علفهای هرز اقدام کرده و توصیه‌های فنی در خصوص مبارزه با علفهای هرز را در قالب آموزشهای انفرادی و کلاسهای آموزشی و ترویجی به زارعین ارائه کرده‌اند که به طور حتم می‌تواند بسیار موثر و کارساز باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: کشاورزان منطقه باید قبل از مصرف سموم شیمیایی با کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مشورت کرده و از راهنماییهای آنان در خصوص زمان، نوع و میزان مصرف سم استفاده کنند و از تهیه سموم شیمیایی از فروشندگان غیرمجاز خودداری کنند و نهایت دقت در سمپاشی مزارع غلات و رعایت نکات فنی در خصوص جلوگیری از آسیب احتمالی به مزارع کلزا همجوار را داشته باشند.

جهانی تصریح کرد: علفهای هرز رقیب مهم و یکی از عوامل کاهش تولید محصولات بوده است، به طوری که علاوه بر تغذیه از مواد غذایی و رطوبت خاک، میزبان مناسبی برای اشاعه آفات و بیماریهای گیاهی هستند.

وی اظهار کرد: شهرستان بیله‌سوار با تولید بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم رتبه نخست استانی را در سال گذشته به خود اختصاص داده که این موفقیت مرهون فعالیت های مستمر کارشناسان این مدیریت و تلاش کشاورزان زحمت کش منطقه است.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/n7zSfa

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

مجری طرح خودکفایی گندم کشور توصیه‌های ضروری به کشاورزان برای مقابله با خشکسالی و جلوگیری از کاهش تولید محصولات کشاورزی ارایه داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای سهراب ...
مقامات یک پارک در شهر سان آنتونیو در آمریکا از بز‌ها برای از بین بردن علف‌های هرز استفاده می‌کنند. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل ...
بیش از ۲ میلیون هکتار مبارزه با علف‌های هرز در اراضی کشاورزی کشور در سال زراعی جاری انجام شده است. به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر ...
اولین سمپوزیوم علمی "مقاومت علف های هرز به علف كش ها" ....
No Thoughts on عملیات مبارزه با علفهای هرز در بیله‌سوار تشدید می‌شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>