پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمان  »   مبارزه با آفت کرم خراط در بردسیر آغاز شد
26 فروردین 1396 , ساعت 15:44

فرماندار بردسیر گفت:

مبارزه با آفت کرم خراط در بردسیر آغاز شد

فرماندار بردسیر گفت: با اختصاص 2 میلیارد ریال برای مبارزه با آفت کرم خراط باغات گردو، با همکاری جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی این آفت کنترل می شود.

فرماندار بردسیر گفت: با اختصاص ۲ میلیارد ریال برای مبارزه با آفت کرم خراط باغات گردو، با همکاری جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی این آفت کنترل می شود.

مجید نجف پور روز شنبه افزود: حدود سه هزار و ۳۸۶ هکتار سطح باغات گردو در شهرستان بردسیر است که یکهزار و ۶۵۰ هکتار آن در منطقه بیدخوان وجود دارد.
وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد گردوی بیدخوان به آفت کرم خراط آلوده شده است و با توجه به خشکسالی های اخیر و شیوع کرم خراط، باغات این محصول در وضعیت نامناسبی قرار دارند.
فرماندار بردسیر گفت: امرار معاش و درآمد بیش از ۸۸۰ خانوار در منطقه بیدخوان از طریق کشت گردو است که با توجه به سطح زیرکشت شهرستان و تک محصولی بودن منطقه، برای مبارزه با کرم خراط و پاکسازی منطقه اعتبارات بیشتری نیاز می باشد.
وی همچنین از رایزنی ها و همکاری نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات تقدیر و تشکر کرد.
بیدخوان از مناطق زیبای گردشگری بردسیر است که به داشتن درختان گردوی چند هزار ساله و یخدان های طبیعی معروف است و در ۴۳ کیلومتری جنوب بردسیر قرار دارد.
شهرستان بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز استان است.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/lI1T12

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات گفت: مبارزه با کرم خراط گردو تلفیقی است و چندین راهکار دارد و به ظاهر سخت ولی به سادگی امکان‌پذیر است....
برنامه اصلاح و احیای پنج هزار هکتار از باغ‌های گردوآلوده به آفت کرم خراط درشهرستان رابر بزودی آغازمی شود. مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: با هماهنگی معاون باغبانی این وزارتخانه ...
محققان جهاد دانشگاهی استان تهران موفق به سنتز و تولید فرمون جنسی دو آفت مهم کرم خراط و کرم ساقه خوار برنج شدند. فرمون کرم خراط که حاصل تلاش محققان ...
آفت کرم خراط بیست سالی است که قاتل درختان گردوی شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی شده است. آفت کرم خراط باعث ریزش میوه‌ های گردو می‌شود و خسارت مستقیم به باغداران ...
No Thoughts on مبارزه با آفت کرم خراط در بردسیر آغاز شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>