پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, یزد  »   کاهش 50 درصدی تولید گوجه سبز در ابرکوه بعلت گرما زدگی
7 اردیبهشت 1396 , ساعت 12:52

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت:

کاهش ۵۰ درصدی تولید گوجه سبز در ابرکوه بعلت گرما زدگی

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: گرمازدگی اوایل سال جاری، تولید گوجه سبز (آلوچه)در این شهرستان را تا 50 درصد کاهش داد

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: گرمازدگی اوایل سال جاری، تولید گوجه سبز (آلوچه)در این شهرستان را تا ۵۰ درصد کاهش داد.
مهدی غیب الهی روز پنجشنبه  اظهارکرد: بیش از ۳۰۰ هکتار از سطح باغات شهرستان ابرکوه که بیشتر در دهستان فراغه بخش مرکزی است به کشت گوجه سبز اختصاص دارد .
وی با بیان اینکه برداشت گوجه سبز تا اوایل خرداد ادامه دارد افزود: امسال بخاطر گرمازدگی تولید این محصول درهر هکتار به ۱۰ تن رسیده و این در حالیست که در شرایط آب و هوایی عادی، تولید به طور متوسط در هر هکتار ۲۰ تن و در بعضی از باغات به ۳۰تن می رسد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از۳۰۰ تن گوجه سبز در باغات این شهرستان تولید شده که علاوه بر مصرف داخلی به استان های هم جوار صادر کشده است.
گوجه سبز، میوه نوبرانه فصل بهار علاوه بر طعم خوشمزه غنی از ویتامین C، اسید مالیک و اسید سیتریک است.
گوجه سبز به عنوان یکی از پرطرفدارترین میوه های نوبرانه بهار ضمن تقویت دندان ها و لثه ها، بدن را در مقابل عوامل عفونی مقاوم کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی می شود.
گوجه سبز اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری هایی مانند سرطان، چربی خون بالا و پیری سلولی دارد و فیبر موجود در آن باعث بهبود سیستم گوارشی می شود.
درشهرستان ابرکوه ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی به کشت محصولات مختلف کشاورزی اختصاص دارد که از این میزان پنج هزار هکتار آن به باغات میوه تعلق دارد.
این شهر با ۵۱ هزار نفر جمعیت در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/XZdI4c

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

حتما این ضرب المثل را شنیده‌اید که "تا گوساله گاو شود، دل صاحبش آب شود" این ضرب المثل درخصوص محصولات کشاورزی هم صدق می کند و تا یک کشاورز با هزار زحمت و ...
عارضه‌ زردی و زوال مرکبات به دلیل وسعت پراکنش و اهمیت اقتصادی تهدیدی جدی برای صنعت مرکبات در استان فارس محسوب می‌شود. این عارضه محدود به گونه‌ خاصی از مرکبات نیست و حتی در تاکستان‌ها نیز ...
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی: از سال گذشته تاکنون بیش از 100 میلیون دلار محصولات گلخانه ای صادر شده است. طهماسبی با اشاره به اینکه توسعه کشت گلخانه ای از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی ...
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برای جلوگیری از آثار مخرب خشکسالی روي محصولات باغی طرح شید هاوس (ایجاد سایه‌بان) در باغ های میوه استان سمنان اجرایی می‌شود. قرائیان با اشاره به ابلاغ ...
No Thoughts on کاهش ۵۰ درصدی تولید گوجه سبز در ابرکوه بعلت گرما زدگی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>