پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, یزد  »   گواهی محصول سالم برای ۱۱ محصول کشاورزی یزد صادر شد
21 خرداد 1399 , ساعت 11:52

گواهی محصول سالم برای ۱۱ محصول کشاورزی یزد صادر شد

مدیرکل استاندارد یزد گفت: امسال با صدور پنج مورد مجوز برای محصولات سالم در مجموعه بخش کشاورزی استان در مجموع تعداد گواهی‌های صادره به ۱۱ مورد رسید.
مدیر کل اداره استاندارد استان یزد از افزایش مجوزهای محصولات سالم در این استان به عدد ۱۱ از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: صدور مجوز محصولات گواهی شده جزو استانداردهای تشویقی است که به کشاورزان متقاضی اعطا می‌شود.
محمد رضا زارع بنادکوکی در این رابطه افزود: از ابتدای امسال تاکنون پنج کشاورز یزدی موفق شده‌اند برای محصولات کشاورزی تولید خود از قبیل فلفل دلمه‌ایی، گوجه سبز و زردآلو نشان استاندارد محصول گواهی شده (سالم) دریافت کنند.
وی که در نشست فصلی کارشناسان حوزه نظارت بر اجرای استاندارد استان سخن می‌گفت، در خصوص تعر یف محصولات گواهی شده و ارگانیک خاطرنشان کرد: محصولی که در تولید آن از هیچ نوع سم و کود شیمیایی استفاده نشده باشد، ارگانیک و محصولی که در تولید آن از سم و کودشیمیایی استفاده شده است، ولی اثرات آن در محصول وجود ندارد تحت عنوان گواهی شده (سالم) یاد می‌شود.
وی در توضیح بیشتر محصولات گواهی شده(سالم) گفت: مردم با رویت این گواهی مطمئن باشند که این گونه محصولات از نظر نبود سم مهلک افلاتوکسین، باقی مانده دیگر سموم و آلاینده ها کاملا مورد تایید هستند.
وی ادامه داد: با توجه به استفاده کشاورزان از کود و سموم در محصولات کشاورزی که در خیلی از موارد استفاده از این نهاده ها در تولید الزامی و اجتناب ناپذیر است، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد ایران دستورالعملی تدوین کرده‌اند تا محصولات خام کشاورزی برچسب‌گذاری شوند.

زارع در پایان سخنانش گفت: کاربرد مجوز محصول گواهی شده از نظر اجرای استاندارد به صورت تشویقی(داوطلبی) است و کشاورزان متقاضی می‌توانند برای هر محصولی که از میزان باقی مانده سموم،کود(نیترات)، فلزات سنگین و آفلاتوکسین آن‌ها مطمئن هستند، نسبت به دریافت «پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی» از اداره کل استاندارد استان اقدام کنند.

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: شرکت‌های واردات و تولید سموم به بهانه ورود سم، مدیریت باغ‌های کشور را در دست گرفته اند و نقش دستگاه های حاکمیتی کم‌رنگ شده است....
تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری میان سازمان‌های انرژی اتمی ایران و حفظ نباتات کشور و موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی با هدف تحقق اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور منطبق با سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و ...
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: با استفاده از فناوری پلاسما توانسته‌ایم با وجود سم آفلاتوکسین در محموله‌های پسته مبارزه کنیم که بدون وجود عوارض اثرگذاری کاملی دارد. محمد اسلامی ...
No Thoughts on گواهی محصول سالم برای ۱۱ محصول کشاورزی یزد صادر شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>