پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان شرقی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   با اجرای طرح ساماندهی فروشندگی های سموم، سلامت محصولات کشاورزی ارتقا یافته است
18 شهریور 1397 , ساعت 11:23

با اجرای طرح ساماندهی فروشندگی های سموم، سلامت محصولات کشاورزی ارتقا یافته است

معاون مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ارائه نهاده های کشاورزی در استان بر اساس ارزیابیهای آزمایشگاهی انجام می گیرد.

معاون مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ارائه نهاده های کشاورزی در استان بر اساس ارزیابیهای آزمایشگاهی انجام می گیرد.

به گزارش خبر گیاه پزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس بهزاد بهرامی در میزگردی در خبرگزاری جمهوری اسلامی – ایرنا در تبریز که با حضور کارشناسان کشاورزی و تعاون روستایی استان برگزار شده بود با اشاره به نقش و سهم انواع نهاده های شیمیایی مناسب در کنار استفاده از بذور اصلاح شده در کیفیت و کمیت تولید، گفت: با اجرای طرح ساماندهی فروشندگی های سموم، سلامت محصولات کشاورزی ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بخشی از سموم وسیع الطیف با مکانیزم عصبی از چرخه توزیع حذف و سموم نسل جدید جایگزین می شود گفت: ارائه توصیه های گیاهپزشکی براساس ارزیابیهای لازم و پیش آگاهی از وقوع جمعیت خسارت زای آفات و بیماریها عملی می گردد.

معاون مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه به دلیل محدودیت های موجود در جهت افزایش سطح زیر کشت، راهکار موجود در جهت توسعه عمودی با ارتقاء عملکرد در واحد سطح قابلیت اجرایی دارد گفت: نقش بذر مناسب و اصلاح شده و مقاوم به عوامل خسارت زا در این شیوه توسعه مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد. وی مدیریت عوامل خسارت زا اعم از آفات، بیماریها و تنش های محیطی را در جهت تولید کیفی محصول ضروری دانست و افزود: در سالهای اخیر افزایش دمای محیط محصولات استان ما را که بیشتر محصولات سردسیری هستند، دچار استرس و بیماریهای فیزیولوژیکی می کند.

مهندس بهرامی با بیان اینکه در مواردی زمستان های معتدل و سرمازدگیهای بهاره می تواند آسیبی جدی به بخش کشاورزی وارد کند، گفت: فعالیت های نظارتی و تحقیقاتی و استفاده از ارقام سازگار و متحمل در کاهش بیماری های غلات از جمله زنگ غلات در استان موثر بوده و شاهد کاهش آلودگی این محصول راهبردی به بیماری یاد شده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد بذر گندم مصرفی استان ضدعفونی می شود، گفت: تمام مزارع تکثیری نظارت می شود.

کارشناس مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه در گذشته(در سال ۸۳ و ۸۴) تنها شرکت خدمات حمایتی بخش کشاورزی تولید کننده بذر بود و ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تن تولید داشتیم، گفت: با توجه به سیاست ها خصوصی سازی دولت در زمان حاضر ۱۱ شرکت از جمله ۵ اتحادیه تعاون روستایی در شهرستان های میانه، بستان آباد، هشترود، چاراویماق و کلیبر به همراه ۶ شرکت خصوصی در این زمینه فعال هستند. مهندس موسی موحدی با بیان اینکه ۹۰ درصد بذر مصرفی استان ارقام اصلاح شده است، گفت: ۳۵ درصد بذر مصرفی به صورت رسمی توسط شرکت های تولید کننده بذر و بقیه به صورت خود مصرفی و تحت نظارت و توصیه های کارشناسان مدیریت های جهادکشاورزی شهرستان بوجاری و ضدعفونی می شوند.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/5acRzJ

مطالب مرتبط

No Thoughts on با اجرای طرح ساماندهی فروشندگی های سموم، سلامت محصولات کشاورزی ارتقا یافته است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>