پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   ایران  »   اختراع و ساخت دستگاه تولید قارچ مکانیزه / اشتغال ۱۳۰۰ دانش‌آموخته کاربردی در حوزه قارچ
30 دی 1394 , ساعت 9:45

برای نخستین‌بار در کشور:

اختراع و ساخت دستگاه تولید قارچ مکانیزه / اشتغال ۱۳۰۰ دانش‌آموخته کاربردی در حوزه قارچ

به‌ زودی برای اجرای طرح اشتغال ۱۰۰ نفر از زنان روستایی و عشایری دانش‌آموخته دوره‌های علمی - کاربردی کشاورزی در حوزه تولید قارچ صنعتی تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز کارآفرینی و توسعه کسب و کار مؤسسه آموزشی عالی علمی - کاربردی جهاد کشاورزی با دفتر زنان روستایی و عشایری به امضاء خواهد رسید.

رئیس مرکز کارآفرینی و توسعه کسب و کار مؤسسه آموزش عالی علمی – کاربردی جهاد کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، از ساخته شدن دستگاه تولید قارچ مکانیزه برای نخستین‌بار توسط یکی از دانش‌آموختگان دوره‌های علمی – کاربردی کشاورزی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: این دستگاه از اندازه کوچک خانگی با توانایی تولید پنج کیلوگرم قارچ در هر دوره ۶۰ روز تا تولید یک تن محصول در هر دوره موجود است و ثبت اختراع آن نیز به انجام رسیده است.

محمداسماعیل صالحی‌مقدم از برنامه‌های پیش روی مرکز را استقرار ۱۳ دستگاه در ۱۳ مرکز استان عنوان کرد و افزود: در هر مرکز به‌طور میانگین و با توجه به موقعیت جغرافیایی ۱۰۰ نفر آموزش می‌بینند که در نهایت یک‌هزار و ۳۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه دستگاه تولید قارچ مکانیزه با ارائه تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد در اختیار واجدین شرایط قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: تمامی محصول تولیدشده نیز از سوی کارآفرین و مخترع دستگاه خریداری خواهد شد.

صالحی‌مقدم با تأکید بر اینکه بازپرداخت وام بعد از تولید محصول صورت خواهد گرفت، اقساط وام را ۷۳۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی هدف از اجرای این طرح را اشتغال‌زایی برای زنان روستایی و سرپرست خانواری دانست که دانش‌آموخته مؤسسه آموزشی عالی علمی – کاربردی جهاد کشاورزی هستند و با اعلام این افراد به‌عنوان اولویت نخست برای شروع کار، دانشجویان ترم آخر مؤسسه، دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و زنان دیپلمه روستایی که به‌صورت تجربی کار کرده‌اند مشروط به گذراندن دوره‌ها در مؤسسه را اولویت‌های دوم تا چهارم اعلام کرد.

رئیس مرکز کارآفرینی و توسعه کسب و کار مؤسسه آموزش عالی علمی – کاربردی جهاد کشاورزی از اهداف آینده پس از اجرای این طرح را راه‌اندازی صنایع فرآوری در مراکز و آموزش بهره‌برداران در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: هدف ما انتقال صنایع کشاورزی به روستاها و جمع‌آوری آن از شهرها است.

صالحی‌مقدم از راهکارهای ترویج کشاورزی و رونق روستاها را انتقال صنعت به روستاها اعلام کرد و یادآور شد: در نظر داریم با اجرای طرح‌های این‌چنینی، مهاجرت را از شهر به روستا ترویج دهیم و فعالیت‌های صنعتی را در روستا تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: پس از اعلام این مرکز مبنی بر آمادگی ایجاد اشتغال برای زنان روستایی و عشایری که در دوره‌های علمی – کاربردی کشاورزی دانش‌آموخته شده‌اند، مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری با استقبال از این پیشنهاد، خواستار اشتغال ۱۰۰ نفر در حوزه تولید قارچ صنعتی شد.

صالحی‌مقدم با بیان اینکه از شرایط لازم برای افرادی که قرار است در استان تهران آموزش ببینند، راه‌اندازی طرح در روستا است، از امضای تفاهم‌نامه همکاری با دفتر امور زنان روستایی و عشایری برای اجرایی شدن این طرح خبر داد.

وی از ادامه آموزش‌ها و اجرای طرح از اردیبهشت‌ماه ۹۵ خبر داد و تأکید کرد: پس از آن دستگاه‌ها به ۱۲ مرکز دیگر ارسال می‌شوند و پس از برگزاری دوره‌های آموزشی تولید آغاز خواهد شد./

خبرگزاری ایانا

مطالب مرتبط

No Thoughts on اختراع و ساخت دستگاه تولید قارچ مکانیزه / اشتغال ۱۳۰۰ دانش‌آموخته کاربردی در حوزه قارچ

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>