پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, همدان  »   سالم‌سازی محصولات با کنه شکارگر
25 شهریور 1397 , ساعت 19:36

سالم‌سازی محصولات با کنه شکارگر

عضو هیئت علمی گروه گیاه‌پزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی‌سینای همدان با بیان اینکه استفاده از سموم شیمیایی موجب به وجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود، گفت: باقی ماندن سم‌ها در محصول یکی از این مشکلات است که موجب می‌شود تا این سم‌ها همراه محصول به مصرف‌کننده برسد.

دکتر محمد خانجانی یکشنبه ۲۵ شهریورماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بنا براین مجبوریم در روش‌های شیمیایی تجدیدنظر کنیم، افزود: یکی از روش‌های سالم برای تولید محصول سالم استفاده از عوامل کنترل‌کننده‌ای است که با استفاده از حشرات و کنه‌هایی که می‌توانند از آفات گلخانه‌ای تغذیه کنند، آفات را از بین ببریم.

وی با اشاره به اینکه در این شرکت دانش‌بنیان ۳ نوع کنه شکارگر تولید می‌کنیم، افزود: در کشورتنها شرکتی هستیم که تولید انبوه این ۳ نوع کنه شکارگر را داریم که مشکلات آفات گلخانه‌ای را از بین می‌برد.

خانجانی با بیان اینکه با استفاده و رهاسازی این کنه‌های شکارگر می‌توانیم به حفظ محیط زیست و بالا بردن تنوع‌زیستی و مهمتر از همه، تولید محصول بدون آلودگی کمک کنیم، ادامه داد: یکی از معضلات استفاده از سموم شیمیایی، ایجاد سرطان در مصرف‌کننده است که با استفاده و رهاسازی این کنه‌ها می‌توانیم به سلامت مصرف‌کننده کمک کنیم.

وی با بیان اینکه احتمالا هفته آینده رهاسازی این کنه‌ها را در ۲ گلخانه خواهیم داشت، عنوان کرد: میزان تولیدات ما خیلی بیش از استفاده از ۲ گلخانه است و در آینده در دیگر گلخانه‌ها استفاده خواهیم کرد.

خانجانی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته عوامل کنترل‌کننده از کشور هلند وارد می‌شده است، افزود: با بومی‌سازی این روش‌ها می‌توانیم به سلامت جامعه کمک کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد مشخصی از آفات در گلخانه‌ها فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: با استفاده از این کنه‌ها، نیازی به استفاده از سموم شیمیایی دیگری برای از بین بردن آفات نیست.

خانجانی با اشاره به اینکه با استفاده از روش‌های کنترل‌کننده و این کنه‌های شکارگر ممکن است حدود ۳۰ درصد بر قیمت محصولات اضافه شود، گفت: با استفاده از این کنه‌های شکارگر، محیط زیست نابود نمی‌شود و با استفاده از این روش بیولوژیک، یک گونه بیولوژیک به اکوسیستم اضافه شده و تنوع‌زیستی را بالا برده‌ایم و مهمتر اینکه، این محصول تولیدشده، ایمنی مصرف دارد.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/XB9QDK

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

طرح ملی پایش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی نیشابور، با موفقیت انجام شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: با توجه به دستور‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو و اهمیت ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on سالم‌سازی محصولات با کنه شکارگر

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>