پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   ایران  »   آفت مگس زیتون با محصول قاچاق وارد کشور شد
21 اردیبهشت 1395 , ساعت 9:35

مجری طرح زیتون کشور:

آفت مگس زیتون با محصول قاچاق وارد کشور شد

مجری طرح زیتون کشور گفت: آفت مگس زیتون با محصول قاچاق و غیر استاندارد وارد کشور شد و خسارات زیادی در سالهای گذشته به اقتصاد کشاورزان و تولیدکنندگان وارد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان ملک رودی روز یکشنبه در نشست مشترک روسای سازمان های جهاد کشاورزی استانهای قزوین، زنجان و گیلان با محور هماهنگی کنترل آفت مگس زیتون که در باغستان برگزار شد اظهارداشت: در دنیا حدود ۱۱ میلیون باغ زیتون وجود دارد که هر سال توسعه زیتون به صورت خطی در حال افزایش است که نشان می دهد مردم به مصرف زیتون و محصولات آن گرایش دارند.

آفت مگس زیتون با محصول قاچاق وارد کشور شد

رمضانی ملک رودی افزود: آفت مگس زیتون در اوایل سال ۸۲ از طریق واردات غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شد و در سال ۹۰ خسارت زیادی به باغات زیتون کشور وارد کرد.

وی اظهارداشت: در همین راستا دوره های تخصصی در داخل کشور برگزار شد و تعدادی از کارشناسان دفتر زیتون به خارج از کشور اعزام شدند تا دوره های آموزشی برای مبارزه و کنترل این آفت را فرا گیرند.

مشاور وزیر و مجری طرح زیتون کشور گفت: وجود باغهای سنتی و قدیمی زیتون، تخصیص نیافتن اعتبار کافی و لازم، هزینه انتقال آب و تامین آب در باغات سنتی و غیر اقتصادی بودن باغات زیتون سنتی به لحاظ هزینه های برداشت از مهمترین مشکلات باغداران زیتون است.

وی بیان کرد: بازجوان سازی باغهای قدیمی، نوسازی باغهای کم بازده و اصلاح آنها می تواند عملکرد در واحد سطح را افزایش دهد که در این زمینه ملزومات علمی تخصصی برای اجرای طرح های نوسازی وجود دارد.

ملک رودی اظهارداشت: کارهای ترویجی انجام شده نتایج خوبی داشته و اگر اعتبار لازم برای اجرای طرح های بهینه سازی باغات تامین شود می توانیم عملکرد را افزایش دهیم.

منبع خبر: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

طرح مبارزه با افت مگس زیتون در باغات طارم اجرا می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آفت مگس زیتون طی چند سال اخیر خسارات زیادی به محصولات زیتون وارد ...
محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان موفق به ساخت دستگاه تله مگس زیتون شدند که دستگاهی تلفیقی از همه روش‌های مبارزه با آفت زیتون است و آسیب زیست محیطی در پی ندارد و دو ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از باغ‌های زیتون رودبار گفت: استان گیلان با ۹ هزار هکتار باغ زیتون مقام نخست کشور را دارد و باید باغ‌های زیتون در کشور شناسنامه دار ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: خسارت مگس میوه زیتون با مبارزه گسترده و به موقع علیه این آفت امسال در باغ های این محصول در استان به زیر یک درصد ...
No Thoughts on آفت مگس زیتون با محصول قاچاق وارد کشور شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>