پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   واکنش سازمان حفظ نباتات به ازسرگیری ورود میوه‌های قاچاق
17 اردیبهشت 1395 , ساعت 13:59

آماده باش سازمان حفظ نباتات کشور

واکنش سازمان حفظ نباتات به ازسرگیری ورود میوه‌های قاچاق

در حالی که به گفته برخی بازاریان و عرضه‌کنندگان میوه، امسال مجددا سر و کله میوه‌های قاچاق در بازار پیدا شده، رییس سازمان حفظ نباتات تاکید دارد که همه نیروهای این سازمان برای کشف و برخورد با میوه‌های قاچاق و عوامل آن در حالت آماده‌باش قرار دارند.

محمد علی باغستانی میبدی، رییس سازمان حفظ نباتات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میوه‌های قاچاق در سال گذشته وارد شده و مشکلاتی را برای بازار به وجود آوردند اما با جدیت و پیگیری دستگاه‌های نظارتی برخورد مناسبی با این پدیده صورت گرفت و بخش اعظمی از آن در سال گذشته کشف، ضبط و امحاء شد. همین روند در سال جاری و سال‌های آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: کشف و امحاء میوه‌های قاچاق از طریق دستگاه‌های متولی جزو وظایف ذاتی سازمان حفظ نباتات در راستای بهداشت و قرنطینه‌ی گیاهی است، چرا که هر محموله‌ کشاورزی که قصد ورود به کشور دارد باید از نظر بهداشتی و قرنطینه‌ای به تایید دستگاه‌های متولی مانند سازمان حفظ نباتات، سازمان دامپزشکی، سازمان استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسد.

رییس سازمان حفظ نباتات ادامه داد: محموله‌ای که به صورت قاچاق وارد می‌شود، هیچ‌گونه استاندارد و تاییدیه بهداشتی ندارد و ممکن است هر مخاطره‌ای برای سلامت مردم داشته باشد؛ بنابراین سازمان حفظ نباتات و بقیه دستگاه‌های متولی موظفند به محض کشف محصولات کشاورزی و غذایی قاچاق آن را ضبط و در مراحل بعدی از کشور خارج یا اینکه آن را امحاء کنند.

باغستانی میبدی گفت: این وظیفه سازمان حفظ نباتات محدود به زمان خاصی نیست و هم اکنون نیز برای کشف و انجام هماهنگی‌های لازم در راستای امحای محموله‌های قاچاق به همه استان‌های فراخوان داده شده و امسال نیز برخورد جدی با میوه‌های قاچاق ادامه دارد.

پیش از این حسین مهاجران، ییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان گفته بود با توجه به این‌که در چند ماه اخیر و به ویژه هفته های پایانی سال گذشته طرح مبارزه با میوه‌های قاچاق در بازار شدت گرفت، شاهد کاهش عرضه میوه های قاچاق در بازار بودیم اما ظاهرا کنترل و حساسیت در این زمینه تضعیف شده و به دنبال آن میزان عرضه میوه‌های قاچاق دوباره افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on واکنش سازمان حفظ نباتات به ازسرگیری ورود میوه‌های قاچاق

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>