جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   اعلام آمادگی برای اطفای حریق احتمالی جنگل‌های گلستان/ امکان کود و سم‌پاشی مزارع کشاورزان با هواپیما هست
5 خرداد 1395 , ساعت 16:27

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه خبر داد:

اعلام آمادگی برای اطفای حریق احتمالی جنگل‌های گلستان/ امکان کود و سم‌پاشی مزارع کشاورزان با هواپیما هست

در صورت انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، آمادگی برای اطفای حریق احتمالی در جنگل‌های گلستان توسط شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وجود دارد.

در صورت انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، آمادگی برای اطفای حریق احتمالی در جنگل‌های گلستان توسط شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه با اعلام این خبر گفت: در فصل تابستان هرساله شاهد آتش‌سوزی‌هایی در سطح جنگل‌های کشور هستیم که این شرکت آمادگی خود را برای اطفای سریع حریق اعلام کرده است.

احمد طمراسی افزود: در سال‌های جاری عملیات سبز با پاشش مواد بیولوژیک و غیرشیمایی در جنگل‌های بلوط زاگرس آغاز شد تا با کمترین آسیب به سایر گونه‌های گیاهی، آفت کرم خراط بلوط نابود شود.

وی خاطرنشان کرد: هواپیماهای موجود در شرکت چندمنظوره هستند و امکان بذرپاشی، سم‌پاشی، محلول و کودپاشی جامد در عرصه‌های طبیعی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه ادامه داد: به‌دلیل آنکه امکان کشت عمیق و ردیفی بذرپاشی وجود ندارد، در محصولات زراعی امکان‌پذیر نیست، اما در جنگل‌ها امکان‌پذیر است.

طمراسی تصریح کرد: برخی کشت و صنعت‌ها وارد قرارداد با شرکت شده‌اند تا سم‌پاشی، محلول و کودپاشی به‌صورت یکنواخت با هواپیماهای شرکت انجام شود.

وی در پایان اظهار داشت: محلول‌پاشی مواد غذایی و کودی با استفاده از هواپیما علاوه بر آنکه هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد، باعث راندمان مصرف نهاده‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/b5ajRC

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)

مطالب مرتبط

این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: محلول‌پاشی جنگل‌های ارسباران با هواپیمای سبک امروز، جمعه از منطقه عمومی مقیاس جدید در شهرستان کلیبر آغاز شد. به نقل از ایرنا، ...
مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال زراعی جاری را یک میلیون هکتار پیش بینی کرد و گفت: از آبان ماه امسال ...
پشتیبانی تحقیقاتی آزمایشگاه های مستقر در  دانشگاه شریف و تعامل با پژوهشکده های کشاورزی، در یک شرکت مستقر در مرکز رشد فناوری های پیشرفته دانشگاه شریف منجر به خلاقیت هایی در رفع نیاز ...
No Thoughts on اعلام آمادگی برای اطفای حریق احتمالی جنگل‌های گلستان/ امکان کود و سم‌پاشی مزارع کشاورزان با هواپیما هست

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>