جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   کنیا به جمع کشورهای تولیدکننده محصولات تراریخته می‌پیوندد
6 خرداد 1395 , ساعت 9:35

با حمایت مجلس قانونگذاری کنیا از لایحه رفع ممنوعیت تولید محصولات تراریخته در این کشور:

کنیا به جمع کشورهای تولیدکننده محصولات تراریخته می‌پیوندد

به دنبال حمایت مجلس قانونگذاری کنیا از لایحه رفع ممنوعیت تولید محصولات تراریخته در این کشور، مرجع ملی ایمنی‌زیستی کنیا درصدد تصویب تصمیمات لازم برای تولید محصولات تراریخته در این کشور است.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و  به نقل از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، کنیا در نظر دارد تا ذرت تراریخته را برای اولین بار در کشور خود رهاسازی کند.

از آنجا که مردم، کشاورزان، قانونگذاران و مسئولین کشور کنیا نیز به اهمیت فناوری راهبردی مهندسی ژنتیک و مزایای کشت و تولید محصولات تراریخته پی برده‌اند، خواستار تولید محصولات تراریخته در این کشور هستند. برای این منظور، پژوهش‌ها و آزمایش‌های ارزیابی ذرت تراریخته در این کشور از سال ۲۰۰۷ آغاز و آزمایش‌های مزرعه‌ای آن نیز در سال ۲۰۱۲ انجام شد.

ویلی تونی مدیر اجرایی مرجع ملی ایمنی‌زیستی کنیا در این باره گفته است که بعد از تولید ذرت تراریخته، درصدد تولید پنبه تراریخته در کنیا نیز هستیم.

طبق آخرین آمار سرویس بین‌المللی دستیابی و استفاده از بیوتکنولوژی کشاورزی در سال ۲۰۱۴، کشت محصولات تراریخته در ۲۸ کشور دنیا و از جمله کشورهایی از قبیل آمریکا، کانادا، برزیل، آرژانتین، هندوستان، چین، پاکستان، آفریقای جنوبی، و استرالیا، انجام می‌شود و بیش از ۱۳۰ کشور دیگر نیز از این محصولات به صورت رسمی استفاده می‌کنند.

اکنون نیز کشور کنیا به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای آفریقایی به جمع کشورهای تولیدکننده محصولات تراریخته پیوسته است.

با توجه به مزایای اجتماعی، اقتصادی، سلامتی و جنبه‌های زیست‌محیطی کشت و تولید محصولات تراریخته، کشاورزان بیشتری در سراسر دنیا مشتاق کشت این محصولات در زمین‌های زراعی خود هستند.

مطالب مرتبط

No Thoughts on کنیا به جمع کشورهای تولیدکننده محصولات تراریخته می‌پیوندد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>