پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   آفت زدگی 3900 تن گندم در قم/ گندم ها فاسد نبودند
4 خرداد 1395 , ساعت 12:56

فرماندار قم:

آفت زدگی ۳۹۰۰ تن گندم در قم/ گندم ها فاسد نبودند

فرماندار قم گفت: سه هزار و 900 تن گندم در یک سیلو در این شهرستان دچار آفت زدگی شده که علت آن در دست بررسی است.

رضا سیار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گندم ها مربوط به سیلوی جنداب واقع در جاده قم – اراک هستند و از آنجا که در آن مکان حشره زنده نیز پیدا شده، مصرف آنها متفاوت شده است.
وی تاکید کرد: برخلاف برخی شایعات، این گندم ها فاسد نیست بلکه به خاطر آفت زدگی، از نظر بهداشتی مورد سئوال معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است و تنها مصرف آنها متفاوت می شود.
سیار ادامه داد: از سویی همه این سه هزار و ۹۰۰ تن گندم دچار مشکل آفت نشده بودند بلکه بخشی از آنها دچار این مشکل شده است که باید آفت کشی و کنترل شود.
فرماندار قم خاطر نشان کرد: متولی کارخانه آرد جنداب در زمینه آفت کشی و دفع موجود زنده در این سوله غفلت کرده است.
وی ادامه داد: ابتدا قرار بود که این کارخانه پلمپ شود ولی با مداخله هایی که انجام شد، این گندم ها به سالن دیگری که قابل نمونه گیری باشد، حمل شد.
فرماندار قم گفت: کارشناسان به صورت ظاهری و شفاهی می گویند مشکلات این گندم ها رفع شده ولی برای اعتماد و یقین بیشتر نمونه آن به آزمایشگاه رفته است و تا زمانی که نتیجه این آزمایش ها ارائه نشود، در مورد استفاده از آنها ابهام وجود دارد.
سیار بیان داشت: ما هم منتظر نتیجه آزمایش هستیم و تاکید استاندار قم نیز بر این است که این اقدام به صورت فوری پیگیری شود.
فرماندار قم گفت: البته به صورت غیر رسمی در آزمایشگاهی گفتند مشکلی برای مصرف انسانی آن هم وجود ندارد ولی تا زمانی که جواب از مراجع قانونی اعلام نشود، کسی صلاحیت اظهار نظر ندارد.
وی گفت: در این سوله های گندم وجود آفت در انبارها طبیعی است ولی باید با مراقبت بیشتر، آفت کشی و هواکشی شود تا این مشکلات پیش نیاید.
وی از تعیین تکلیف این گندم ها تا چند روز آینده خبر داد.
چندی پیش اخباری مبنی بر کشف گندم های مسموم در شهر قم منتشر شد که فرماندار قم این اخبار را رد کرد و گفت: گندم ها مسموم نبوده بلکه دچار آفت شده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

نمایشگاه CES مکانی است که نه تنها کامپیوترها، ماشین ها و دیگر ابزارهای پرکاربرد در معرض دید رسانه ها و مردم عادی قرار می گیرند بلکه سکوی پرتابی است برای ایده های نو. به تازکی ...
No Thoughts on آفت زدگی ۳۹۰۰ تن گندم در قم/ گندم ها فاسد نبودند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>