جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   مصرف محصولات تراریخته بی خطر است
6 خرداد 1395 , ساعت 14:32

انتشار گزارش آکادمی ملی علوم آمریکا:

مصرف محصولات تراریخته بی خطر است

آکادمی ملی علوم آمریکا (NSA) با انتشار گزارشی مجددا بر بی خطر بودن مصرف محصولات تراریخته (GMO) تاکید کرد

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از سایت ان پی آر، آکادمی ملی علوم آمریکا (NSA) که مهمترین مرجع علمی این کشور محسوب می شود با انتشار گزارشی مجددا بر بی خطر بودن مصرف محصولات تراریخته (GMO) تاکید کرد.

انتشار این گزارش همزمان است با بیستمین سالگرد کاشت محصولات تراریخته. بیست سال پیش کشت سویای تراریخته مقاوم شده به علف کش رانداپ و ذرت تراریخته مقاوم به آفت طوقه بر آغاز شد.

در طی این سال ها مجادله بر سر کاشت محصولات تراریخته آنچنان بطور فزاینده ای بالا گرفته است که آکادمی علوم هنوز موفق به کسب اطمینان مردم بر سر این موضوع نشده است. به طوری که گروه های مخالف محصولات تراریخته از جمله گروه FWW به تندی به انتشار این گزارش تاخته اند. این گروه اعضای کمیته را به ارتباط داشتن یا حمایت شدن از طرف شرکت های بیوتکنولوژی متهم می کنند.

گزارش مزبور سعی دارد تا به فهرست بلند و بالا از سوالات و نگرانی های متعدد درباره محصولات تراریخته جواب بدهد و در پایان چنین جمع بندی می کند که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مصرف محصولات تراریخته خطرناک است وجود ندارد.

گزارش کمیته مربوطه همچنین اظهار می دارد که در مورد مزایای محصولات تراریخته از جمله افزایش عملکرد آنها بیش از حد اغراق شده است. چرا که افزایش تولید محصولات کشاورزی مدت ها قبل از تولید محصولات تراریخته و از حدود یک قرن پیش روند افزایشی داشته است. این محصولات موجب کاهش مصرف سموم شیمیایی شده اند ولی احتمال بروز مقاومت به آنها در آفات و بی اثر شدن شان در آینده هم وجود دارد.

بسیاری از دانشمندان از انتشار این گزارش استقبال کرده و آن را جامع ترین گزارش در مورد محصولات تراریخته دانسته اند. گزارش در وب سایت آکادمی جهت مطالعه عموم در دسترس قرار داده شده است.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/GpGtBv

مطالب مرتبط

محققین دانشگاه شیکاگو به نتایج خارق العاده ای در زمینه تولید گیاهان مقاوم به خشکی و با توان تولید محصول بالاتر در اثر دستکاری RNA دست یافته اند. این کشف ...
دکتر بهزاد قره یاضی بنیانگذار و عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و رئیس انجمن ایمنی زیستی صبح امروز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. دکتر قره یاضی ...
چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران به میزبانی انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه یزد و انجمن‌های علمی و موسسات پژوهشی این حوزه از 31 مردادماه تا ...
شرکت آمریکایی Del Monte که از بزرگترین تولیدکنندگان و پخش کنندگان مواد غذایی و میوه موز در سرتاسر جهان است اعلام کرده که در زمینه تحقیقات بر روی بیماریهای موز با دانشگاه تکنولوژی ...
No Thoughts on مصرف محصولات تراریخته بی خطر است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>