پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   سال 2021: سال بین المللی میوه ها و سبزیجات
8 دی 1399 , ساعت 16:47

سال ۲۰۲۱: سال بین المللی میوه ها و سبزیجات

پس از آنکه سازمان ملل متحد سال ۲۰۲۰ را با نام “سال بین المللی سلامت گیاهان” نامگذاری کرد، این بار مجمع عمومی این سازمان سال ۲۰۲۱ را به نام “سال بین المللی میوه ها و سبزیجات” نامگذاری نمود .(IYFV: International Year of Fruits and Vegetables)

این نامگذاری با هدف ایجاد فرصتی برای افزایش آگاهی عمومی در مورد اهمیت این محصولات و نقش حیاتی آنها در سطح جهان و همچنین در جهت دستیابی به اهداف سازمان ملل متحد در زمینه توسعه پایدار انجام شده است.

در طول این سال به مردم در زمینه اهمیت میوه ها و سبزیجات در تغذیه، امنیت غذایی و سلامت انسان اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین از اهداف این نامگذاری دستیابی به کاهش تلفات و ضایعات محصولات غذایی و ترویج پایداری و ایمنی زنجیره ارزش میوه ها و سبزیجات است.

به گفته آنتونیو گوترس دبیر کل سازمان ملل متحد، اقدامات سال میوه ها و سبزیجات در ۴ بخش دنبال خواهد شد: افزایش آگاهی، تولید و انتشار دانش، سیاست گذاری و افزایش توسعه ظرفیت ها و آموزش.

وی می گوید: با این نامگذاری ما نگاهی نزدیک تر به این بخش حیاتی خواهیم داشت و بر بکارگیری روش های جامع نگرانه تر در تولید و مصرف این محصولات که هم برای سلامت انسانها و هم محیط زیست مفید واقع شوند تاکید می نماییم.

کشت و تولید میوه ها و سبزیجات نفش مهمی در کیفیت بهتر زندگی کشاورزان و جوامع کشاورزی از طریق تولید درآمد و تامین امنیت غذایی آنها دارد.

میوه ها و سبزیجات منابع مهم فیبر، ویتامین ها و موادمعدنی بوده و برای یک رژیم غذایی سالم وجود آنها از اهمیت بالایی برخوردار بوده در کاهش ریسک بیماریها مفید هستند. با وجود اهمیت زیاد این مواد غذایی در رژیم غذایی، بسیاری از مردم به مقدار کافی میوه و سبزی مصرف نمی کنند.

.

مطالب مرتبط

رئیس مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی با اعلام اینکه روش تولید برنج سالم ایرانی بدون استفاده از آفت کش های شیمیایی در همه استان های شمالی کشور توسعه می یابد، از تعمیم این روش ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری میان سازمان‌های انرژی اتمی ایران و حفظ نباتات کشور و موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی با هدف تحقق اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور منطبق با سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و ...
جلسه شورای راهبردی تحقیقات سلامت محصولات کشاورزی با هدف احصاء اولویت های تحقیقاتی در حوزه سلامت محصولات کشاورزی با حضور رئیس، معاونین و مدیران سازمان حفظ نباتات کشور، معاون پژوهشی و فناوری سازمان ...
No Thoughts on سال ۲۰۲۱: سال بین المللی میوه ها و سبزیجات

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>