پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کردستان  »   تخصیص بیش از ۲ میلیارد ریال به پیش آگاهی آفات‎‌ در کردستان
27 بهمن 1399 , ساعت 10:16

تخصیص بیش از ۲ میلیارد ریال به پیش آگاهی آفات‎‌ در کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲ میلیارد و ۲۴۲ میلیون ریال برای کلینیک‌های گیاهپزشکی این استان در راستای طرح‌های پیش آگاهی و شبکه‌های مراقبت آفت‌ها تخصیص یافته است.

محمدصالح احمدی روز دوشنبه اظهار داشت: این میزان اعتبار در اختیار ۲۱ کارشناس مستقر در هشت کلینیک گیاهپزشکی استان قرار می‌گیرد تا از هم اکنون نسبت به آگاه سازی بهره‌برداران در خصوص مبارزه با آفات در بهار ۱۴۰۰ اقدام کنند.

وی اضافه کرد: شهرستان سقز با ۲ کلینیک و پنج کارشناس به میزان ۵۵۰ میلیون ریال بیشترین میزان این اعتبار را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان های کامیاران، سنندج و قروه هرکدام با ۳۹۰ میلیون ریال و سه کارشناس رتبه‌های بعدی را دارند.

احمدی یادآور شد: پروژه‌های پیش آگاهی و شبکه مراقبت بهار سال ۱۴۰۰ کردستان ویژه آفت‌های مختلف محصولات باغی، و سبزی صیفی و جالیزی و گلخانه‌ای در سطح هفت هزار هکتار اجرا خواهد شد اجرا خواهد شد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل اعتبار سنجی مدل پیش آگاهی آفت کرم سیب در شهرستان‌های سقز و قروه، و اجرای برنامه شبکه مراقبت آفات و بیماری و عوامل خسارتزا با تأکید بر اجرای برنامه IPM در محصولات دارای مصرف تازه خوری (سبزی و صیفی) است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: اعتبار سنجی مدل پیش آگاهی آفت کرم خوشه خوار انگور در شهرستان‌های سنندج و کامیاران، اجرای برنامه شبکه مراقبت سایر محصولات توسط کلینیک‌های دسته دوم و برنامه مدیریت تلفیقی آفات در محصولات گلخانه ای از دیگر طرح‌های پیش آگاهی ویژه بهار سال آینده است.

وی اضافه کرد: در طرح‌های پیش آگاهی و شبکه مراقبت بهار سال ۱۴۰۰ حدود هفت هزار هکتار انواع باغات، مزارع سبزی و صیفی و گلخانه‌های استان زیر پوشش می‌رود.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور است، این استان دارای ۵۰ هزار هکتار باغ است که سالانه ۴۰۰ هزار تُن انواع میوه در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولید محصولات بخش کشاورزی استان کردستان سه میلیون تُن است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تُن در سال برساند.

مطالب مرتبط

طرح پیش آگاهی مدیریت تلفیقی آفت کرم گلوگاه انار برای اولین بار در فردوس اجرا شد. مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان گفت : با توجه به اینکه کرم گلوگاه ...
مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتات گفت: روش‌های نوینی در پیش‌آگاهی عوامل خسارت‌زا در کشور در حال توسعه است. این سازمان به دنبال هوشمندسازی پیش‌آگاهی آفات است....
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: مبارزه با آفت مگس زیتون در ۲۰۰۰ هکتار از باغات سنتی شهرستان آغاز شده است . سروش ابراهیمی گفت: مگس زیتون یک آفت عمومی ...
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی ایجاد مکانیسم اورژانس و سیستم هشدار ملی حفاظت گیاهان برای مدیریت بحران در کشور بسیار ضروری است، افزود: شیوع ...
No Thoughts on تخصیص بیش از ۲ میلیارد ریال به پیش آگاهی آفات‎‌ در کردستان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>