جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   کالیبره شده بیش از هزار دستگاه سم پاش در مرودشت
10 اسفند 1399 , ساعت 17:08

کالیبره شده بیش از هزار دستگاه سم پاش در مرودشت

مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: با فرا رسیدن زمان سمپاشی علف‌های هرز مزارع شتوی سم پاش‌های بوم دار پشت تراکتوری در مرودشت کالیبره شدند و مورد بازبینی قرار گرفتند.

بیژن دهقان افزود: کالیبراسیون سم پاش‌ها با مشارکت واحد مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت و با همکاری کارشناسان آموزش دیده مکانیزاسیون در مراکز جهاد کشاورزی انجام شد.


وی تصریح کرد: در این طرح، وضعیت نازل، فشار سم پاش، مقدار محلول مصرفی، میزان پاشش و وضع عمومی سمپاش‌ها بازدید و مورد بازبینی قرار گرفتند.

مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ادامه داد: کالیبره کردن سمپاش‌ها برای جلوگیری از اتلاف بی رویه سم و کاهش اثرات سوء آن بر محیط زیست و کاربران سم پاشی، توزیع یکنواخت سموم در مزارع و جلوگیری از گیاه سوزی، کاهش هزینه و مدت زمان لازم برای سمپاشی ضروری است.

وی افزود: در عملیات کالیبراسیون پس از بازدید از سمپاش و برطرف شدن نواقص احتمالی برگ معاینه فنی به کاربران سم پاش تحویل داده شد.
دهقان، اضافه کرد: سم پاش‌هایی که کالیبره می‌شوند ۸۰۰ لیتر سهیه سوخت نیز دریافت می‌کنند.

دهقان اظهار کرد: با پایان یافتن کالیبراسیون سم پاش ها، سمپاشی علیه علف‌های هرز بیش از ۹۰ هزار هکتار مزارع شتوی در مرودشت آغاز شده است.

مطالب مرتبط

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به پیش‌بینی ریزش آفت ملخ‌ها صحرایی در استان بوشهر گفت: در این راستا ۶۰ تیم تخصصی فعال و ۳۰ تن سم برای مقابله با این آفت ...
سرپرست فرمانداری هندیجان گفت:عملیات سمپاشی هوایی زمین های کشاورزی هندیجان با پهپاد، به منظور پیشگیری از هجوم و مقابله با آفت ملخ دریایی، از روز شنبه در این شهرستان آغاز شد. علی ...
No Thoughts on کالیبره شده بیش از هزار دستگاه سم پاش در مرودشت

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>