جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, داخلی, کرمان, همایش ها و کنفرانس ها  »   برگزاری همایش ملی کشاورزی و سلامت در جیرفت
13 اسفند 1399 , ساعت 10:53

برگزاری همایش ملی کشاورزی و سلامت در جیرفت

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، رئیس دانشگاه جیرفت، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی جنوب کرمان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و نماینده بانک رفاه از پوستر همایش ملی کشاورزی و سلامت رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: همایش ملی کشاورزی و سلامت در راستای رفع مشکلات کشاورزی و سلامت هفت شهرستان جنوبی استان کرمان از بیستم اسفندماه جاری آغاز می شود.

اصغر مکارم در این آئین رونمایی از پوستر همایش ملی کشاورزی و سلامت، این همایش را در راستای نیاز منطقه عنوان کرد و این همایش را جزو فعالیت های ماندگار علمی در منطقه جنوب کرمان دانست.

وی مشارکت ۲ دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه جیرفت را فرصتی خوب برای رفع مشکلات منطقه جنوب کرمان دانست و بر تداوم همکاری های مشترک بین دو دانشگاه تاکید کرد.

مکارم با بیان اینکه فعالیت های مشترک علمی فرصت خوبی برای کسب تجربه است، رفع مشکلات منطقه جنوب کرمان با فعالیت های علمی مشترک را خواستار شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تولید علم، ایده پردازی و رفع مشکلات را خروجی دانشگاه ها دانست و گفت: مشکلات امروز منطقه باید با فعالیت های علمی بررسی و راهکار ارایه شود.

مکارم بر تشکیل یک تیم مشترک از اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه جیرفت برای رفع مشکلات بخش کشاورزی و سلامت منطقه جنوب کرمان تاکید کرد و گفت: این فعالیت باید قدم به قدم با برنامه ریزی حرکت کند تا خروجی مطلوبی در برداشته باشد.

وی با بیان اینکه باید نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کرد، بر ایجاد یک سازو کار علمی برای رفع مشکلات منطقه تاکید کرد.

به گفته مکارم همایش ملی کشاورزی و سلامت فرصتی برای رفع مشکلات عدیده کشاورزان این منطقه است .

مکارم صادرات محصولات کشاورزی را یکی از بخش های مهم کشاورزی دانست و گفت: با فعالیت های علمی مشترک بین دو دانشگاه می توان سلامت محصولات کشاورزی را تایید و این موضوع نیز تضمینی بر صحت این مهم است.

.

همایش ملی کشاورزی و سلامت فرصتی برای معرفی ظرفیت های منطقه جنوب کرمان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم در ادامه این آیین همایش ملی کشاورزی و سلامت را فرصتی برای معرفی ظرفیت های منطقه جنوب کرمان دانست.

فاطمه سیدی با بیان اینکه سالانه بیش از پنج میلیون تن انوع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تولید می شود، هدف از برگزاری همایش ملی کشاورزی و سلامت را استفاده از ظرفیت علمی کشور در راستای رفع مشکلات بخش کشاورزی و سلامت منطقه جنوب کرمان برشمرد.

وی دیگر هدف از برگزاری همایش ملی کشاورزی و سلامت را در سطح ملی معرفی ظرفیت ها دانست و گفت: امیدواریم شاهد برگزاری این همایش در سطح بین المللی باشیم تا ظرفیت های منطقه جنوب کرمان در سطح بین المللی معرفی شود.

سیدی برگزاری همایش ملی کشاورزی و سلامت را یکی از نیازهای ضروری منطقه برشمرد و اظهار داشت: مباحث ضروری بخش کشاورزی و سلامت در این همایش بررسی و نتایج علمی ارایه می شود.

وی با بیان اینکه همایش ملی کشاورزی و سلامت در ۱۶ محور برنامه ریزی شده است، بهداشت محیط و پسماندهای کشاورزی، سلامت شغلی نیروهای انسانی شاغل در فعالیتهای کشاورزی، کشاورزی نوین و آفت کش ها و تهدیدات سلامت، سلامت و امنیت غذایی و استاندارد سازی محصولات کشاورزی و صنایع غذایی را از جمله محورهای مهم این همایش عنوان کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از برگزاری آئین اختتامیه همایش ملی کشاورزی و سلامت به صورت مجازی خبر داد و این تصمیم را در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اعلام کرد.

خانم دکتر سیدی برنامه ریزی و برگزاری همایش ملی کشاورزی و سلامت را نتیجه حمایت های علمی، معنوی و مادی دانست و گفت: در بخش علمی پایگاه های علمی مانند سیویلیکا و پایگاه استنادی جهان اسلام، در بخش معنوی حمایت های ادارات و سازمان های مرتبط و در بخش مادی حمایت های مالی بانک های رفاه و ملت سبب رقم خوردن این رویداد مهم علمی بود.

.

همایش ملی کشاورزی و سلامت پاسخی به نیازهای منطقه جنوب کرمان

رئیس دانشگاه جیرفت همایش ملی کشاورزی و سلامت را پاسخی به نیازهای منطقه جنوب کرمان دانست و گفت: این همایش فرصتی برای رفع نیازهای کشاورزی و سلامت این منطقه است.

مرتضی مختاری به شایعات منتشر شده در زمینه استفاده بی رویه از کود و سموم کشاورزی در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: این همایش فرصتی برای پاسخ به این شبهات بخش کشاورزی است.

وی برگزاری مشترک همایش ملی کشاورزی و سلامت توسط دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه جیرفت را فرصتی مغتنم برای ادامه فعالیت های مشترک علمی مورد نیاز منطقه جنوب کرمان دانست و خواستار استمرار این فعالیت های مشترک علمی شد.

جنوب کرمان با تولید سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی به یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور تبدیل شده که این منطقه یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

مطالب مرتبط

طرح ملی پایش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی نیشابور، با موفقیت انجام شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: با توجه به دستور‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو و اهمیت ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on برگزاری همایش ملی کشاورزی و سلامت در جیرفت

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>