پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   دود بدهی شهرداری به وزارت نیرو درچشم درختان پارک چیتگر
9 خرداد 1395 , ساعت 11:23

بی آبی و آفات بلای جان درختان پارک چیتگر

دود بدهی شهرداری به وزارت نیرو درچشم درختان پارک چیتگر

درختان پارک جنگلی چیتگر این روزها حال و روز خوشی ندارند و با اینکه در فصل بهار که زمان شکوفا و سبز شدن درختان است قرار داریم؛ اما شاهد خشک شدن درختان این پارک هستیم.

بوستان جنگلی چیتگر در آغاز مسیر وزیدن باد غربی به شهر تهران قرار گرفته و در بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران نقش زیادی دارد اما این روزها حالش خوب نیست و آنگونه که به نظر می‌رسد این بار، دود بدهی شهرداری به جای پیمانکاران گریبان درختان چیتگر را گرفته است!

به گزارش خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در حاشیه تهرانگردی روز جمعه گذشته خود با اشاره به سیستم آبیاری پارک چیتگر و خشک شدن درختانی که در این پارک وجود دارد، تاکید کرد: ظاهرا اختلافی بین شهرداری و وزارت نیرو وجود دارد و هر از چند گاهی آب چیتگر قطع و وصل می‌شود که به درختان چیتگر که ریه‌های شهر تهران هستند، آسیب می‌رساند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری در شهر تهران هزینه‌های زیادی برای ایجاد پارک و حفظ درختان به دنبال دارد، گفت: امیدواریم مشکل آبیاری این پارک نیز حل شود.

در حالی مسجد جامعی از اختلاف وزارت نیرو و شهرداری خبر داده و عنوان می‌کند که درختان پارک جنگلی چیتگر حال ناخوشی دارند؛ اما مهدی قمیان قائم مقام شهردار منطقه ۲۲، معتقداست که درختان چیتگر با توجه به وضعیت آب و هوا در بهترین شرایط قرار دارند!

وی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح بازپیرایی درختان گفت: برخی درختان عمر خود را سپری کرده و یا به دلیل ابتلا به آفات و حشرات همچون سوسک درخت خور، مریض شده‌اند و عمده درختهای خشک چیتگر نیز از این نوع درختان بوده‌اند.

قائم مقام شهردار منطقه ۲۲ نیز در پاسخ به اختلاف شهرداری و وزارت نیرو با اشاره به تعاملات این دو سازمان با یکدیگر برای حل مشکلاتشان گفت: شهرداری باید حق‌آبه را پرداخت کند و ما نیز از وزارت نیرو طلب هایی داریم و در جلسات تعاملی این مشکلات حل و فصل شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قطع و وصل شدن آب توسط وزارت نیرو به دلیل بدهی شهرداری وجود دارد یا نه؟! گفت: قطع و فصل آب به خاطر کمبود آب است که در سطح کشور معضل کم آبی وجود دارد؛ اما بدهی شهرداری نیز بی‌تاثیر نبوده و با تعامل با مدیران ارشد وزارت نیرو مشکل حل شد!

به گزارش ایسنا، پارک جنگلی چیتگر از پارک‌های جنگلی شهر تهران است که از شمال به زمین‌های چیتگر، از جنوب به آزادراه تهران – کرج از غرب به آزادشهر و پیکان‌شهر و از شرق به منطقهٔ خرگوش‌دره محدود می‌شود. این پارک با ۹۵۰ هکتار زمین پردرخت از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی استان تهران است و حالا دود بدهی شهرداری این بار به چشم درختان چیتگر که ریه‌های شهرتهران هستند؛ رفته و بنظر می‌رسد باید مسئولان مدیریت شهری فکری برای پرداخت بدهی که حالا توانش را درختان پارک جنگلی چیتگر می‌پردازند، بکنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه۲۲ تهران از اجرای عملیات باندینگ تنه درختان نارون برای کنترل آفت پوستخوار و چوبخوار درختان در بوستان جنگلی چیتگر خبر داد. فرید براتچی گفت: ...
No Thoughts on دود بدهی شهرداری به وزارت نیرو درچشم درختان پارک چیتگر

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>