پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   بازدید رییس آکادمی فرهنگستان علوم پاکستان از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی
11 خرداد 1395 , ساعت 17:13

طی سفر اخیر خود به ایران:

بازدید رییس آکادمی فرهنگستان علوم پاکستان از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی

زبتاخان شینواری دانشمند پاکستانی برنده جایزه بین المللی یونسکو و رییس آکادمی فرهنگستان علوم پاکستان روز سه شنبه 4 خرداد ماه از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کرد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) از روابط عمومی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، پروفسور شینواری استاد دانشگاه علم و بیوتکنولوژی” کوهات” و متخصص در حوزه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی کشاورزی و برنده چهارمین دوره جایزه بین المللی اخلاق در علم ابن سینا می ­باشد و ریاست فرهنگستان علوم پاکستان و دپارتمان بیوتکنولوژی دانشگاه ” قائد اعظم” دانشگاه اسلام آباد را بر عهده دارد. از تحقیقات و پژوهش­ های ارزنده ایشان می­ توان به فعالیت در حوزه ایمنی زیستی، توسعه برنامه های آموزشی در حوزه اخلاق در علم و هدایت چندین پروژه دانشجویی اشاره کرد.

شینواری1

وی طی سفر اخیر خود به ایران و دیدار با دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در روز سه­ شنبه ۴ خرداد طی بازدیدی از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و آشنایی با اعضای هیأت علمی و پژوهشی از نحوه فعالیت و تحقیقات این واحد پژوهشی ابراز خرسندی نموده و مجموعه فعالیت های تحقیقاتی در این پژوهشکده را ستودنی خواند.

ایشان همچنین از وجود نقاط مشترک بین دو کشور خبر داد و پیشرفت های علمی تکنولوژیک ایران را در این زمینه را شایسته تقدیر دانست و اذعان داشت همکاری های دوجانبه بین دو کشور دوست و همسایه جهت راهبرد هدف­های پژوهشی بیشتر شود.  همچنین در این بازدید پروفسور شینواری بر توسعه همکاری های علمی و فنی بین المللی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های ایران و پاکستان تاکید داشت.

ایشان از نقش بانوان محقق ایرانی در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی نیز تقدیر کردند و از برنامه بازدید محققان پژوهشکده بیوتکنولوژی از مراکز پژوهشی پاکستان نیز استقبال کردند.

اهداف مطروحه در نشست شامل همکاری­های دوجانبه از جمله افزایش سطوح کیفی نیرو­های انسانی، تبادل دانشجویان مقطع دکتری بین دوکشور، کاهش اثرات سوء تغییر اقلیم و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک در زمینه افزایش تحمل گیاهان به تنش های محیطی، برگزاری کارگاه های آموزشی مستمر و بازدید­های دوجانبه از موسسات و مراکز تحقیقاتی دو کشور بود که مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

شینواری

 

منبع: خبرگزاری ایانا

مطالب مرتبط

دکتر بهزاد قره یاضی بنیانگذار و عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و رئیس انجمن ایمنی زیستی صبح امروز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. دکتر قره یاضی ...
نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی برای بررسی استفاده از محصولات تراریخته و مشکلات صادرات محصولات کشاورزی به ارمنستان با حضور مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار گردید....
دروه تخصصی بیوتکنولوژی کشاورزی به عنوان یکی از دوره های عالی مدرسه ملی زیست فناوری ایران، در سطح پیشرفته و به صورت مجازی توسط انستیتو پاستور ایران (برگزارکننده علمی) برگزار می شود....
جلسه شورای ملی ایمنی زیستی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. در جلسه شورای ملی ایمنی زیستی، معاون اول رئیس جمهور بر اهمیت ...
No Thoughts on بازدید رییس آکادمی فرهنگستان علوم پاکستان از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>