پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, علمی  »   گل ها دیگر پژمرده نمی شوند
11 خرداد 1395 , ساعت 12:29

با به کارگیری فناوری های نوین علم ژنتیک:

گل ها دیگر پژمرده نمی شوند

شرکتی در آمریکا بر روی فناوری جدیدی کار می کند که نتیجه آن اتفاق هیجان انگیزی است: تولید گلهایی که پژمرده نمی شوند!

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت Monsanto که در سنت لوئیز آمریکا قرار دارد فناوری نوینی به دنیا ارایه کرده که در آن از تازه ترین مظاهر علم ژنتیک برای پرورش متفاوت گیاهانی نظیر گلها و از جمله رز استفاده می شود.

این شرکت که در زمینه فناوری های نوظهور زیستی فعالیت داشته و پیشتر با دانه های سویا و ذرت اصلاح یافته ژنتیکی شهرت یافته است حالا از ابداعی کاربردی خبر داده که ضمن جلوگیری از پژمردگی گلها، صنعت پولساز تولید و پرورش انواع گل و گیاه را متحول خواهد کرد.

محققان شرکت Monsanto برخلاف نگرش هایی نظیر اصلاح ژنتیکی و یا پرورش گیاهانی که ژنوم آنها به طور موقتی دستخوش تغییر شده است از تکنیک جدیدی استفاده کرده اند که در آن عملکرد ژن های به خصوصی از گیاه به وسیله اسپری کردن مولکولهای ژنتیکی موسوم به RNA اصلاح می شود. این کار از طریق انتقال مولکولهای مورد نظر به ریشه گلها نیز امکانپذیر است.

این پروژه که از دو سال پیش آغاز شده حالا به مرحله ای رسیده است که در آن می توان گلهایی تولید کرد که عمر بیشتری داشته و به زودی پژمرده نمی شوند.

در حال حاضر از هواپیماها، مخازن مخصوص و گازهای ویژه ضد پژمردگی و البته خطرناکی برای محیط زیست استفاده می شود که در عین حال هزینه های زیادی نیز به همراه دارد. برآورد شده که صادرات انواع گل و گیاهان تزئینی در سراسر جهان تنها در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار بوده است. در این میان هلند، اکوادور و کلمبیا در صدر کشورهای صادرکننده گل در جهان به شمار می آیند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره ژنتیک ایران با همفکری و همکاری بیش از یک‌هزار نفر از اندیشمندان، متخصصان، محققان و دانشجویان حوزه‌های مختلف علوم ژنتیک از جمله ژنتیک ...
به گزارش خبرنگار مهر، بابک ناخدا، عضو هیات مدیره انجمن ایمنی زیستی درحاشیه دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی ژنتیک ایران که هم اکنون در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری ...
No Thoughts on گل ها دیگر پژمرده نمی شوند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>