پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   دفتر و نمایندگی موسسات تحقیقاتی بین‌المللی کشاورزی را به ایران می‌آورم
11 خرداد 1395 , ساعت 21:20

وزیر جهاد کشاورزی:

دفتر و نمایندگی موسسات تحقیقاتی بین‌المللی کشاورزی را به ایران می‌آورم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ارتباط با دنیا در بخش تحقیقات کشاورزی مورد اهمیت است، گفت: به دنبال این هستم که دفتر یا نمایندگی‌های موسسات بین‌المللی تحقیقاتی بخش کشاروزی مانند ایکاردا را به ایران بیاورم.

به گزارش خبرنگار بخش کشاورزی خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی عصر امروز در مراسم رونمایی از ۲۰ دستاورد بزرگ بخش تحقیقات کشاورزی کشور اظهار کرد: اگر این تحقیقات نبود بذرهای تولید شده که مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد در مقابل انواع هجوم‌ها قرار می‌گرفت و کارایی خود را از دست می‌داد.

وی افزود: ما تنها به دنبال معرفی بذر در کشور هستیم و تولید آن را به کشاورزان پیشرو سپرده‌ایم تا بخش تحقیقاتی کشور بتواند مصرف بذر مورد نیاز کشاورزی کشور را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاروزی با اشاره به لزوم ارتباط با بخش‌های تحقیقاتی دنیا گفت: روز گذشته یک دفتر موسسه تحقیقاتی بینی‌المللی را در کرج افتتاح کردیم و به دنبال آن هستیم که دفاتر یا نمایندگی‌های سایر موسسات بین‌المللی تحقیقاتی بخش کشاورزی را به ایران بیاوریم که در این ارتباط مذاکرات خوبی نیز با ایکاردا (یک موسسه تحقیقاتی بین‌المللی کشاورزی) صورت گرفته است.

حجتی تصریح کرد: بخش کشاورزی ما در سال ۹۴ با وجود محدودیت‌هایی که در دولت وجود داشت در شاخص‌های خود رشد داشته و نرخ رشد بخش کشاورزی در اقتصاد کشور ۵.۴ درصد بوده است.

وی گفت: در چند سال گذشته تراز منفی بخش کشاورزی ۴.۷ میلیارد دلار بهبود یافته است و رقم ۸.۱ میلیارد دلار به ۳.۴ میلیارد دلار رسیده است.

حجتی اضافه کرد: ۳۰ درصد این رقم به دلیل کاهش قیمت جهانی محصولات جهانی است اما ۷۰ درصد آن به خاطر افزایش تولید، کاهش واردات و افزایش صادرات در بخش غذا است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در میان مدت تراز غذایی کشور را با وجود افزایش تقاضا به صفر می‌رسانیم.

بنابر این گزارش در این مراسم از ۲۰ دستاورد تحقیقاتی جدید بخش کشاورزی در زمینه‌هایی مانند تولید بذور مصرفی کشاورزان رونمایی شد و با حضور معاون اول ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی از آنها تقدیر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

نخستین ایستگاه تحقیقات کیوی کشور در استان گیلان در محل ایستگاه تحقیقات کشاورزی عباس آباد شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی این استان افتتاح شد. محمدرضا عباسی مژدهی در مراسم ...
مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد. دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار داشت: لازم است تصمیمات ...
به منظور فراهم آوردن امکان همکاری‌های علمی- پژوهشی در کشاورزی، تفاهم‌نامه همکاری‌های تحقیقاتی بین پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند توسط روسای پژوهشگاه و موسسه امضاء و مبادله ...
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر رفع موانع همکاری های تحقیقاتی در زمینه ۲۸ پروژه مشترک بخش کشاورزی میان ایران و چین تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع ...
No Thoughts on دفتر و نمایندگی موسسات تحقیقاتی بین‌المللی کشاورزی را به ایران می‌آورم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>