پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   آموزش مجازی استفاده کاربردی روستاییان از داده‌های هواشناسی با کمک دهیاران
12 خرداد 1395 , ساعت 13:42

معاون سازمان هواشناسی کشور خبر داد:

آموزش مجازی استفاده کاربردی روستاییان از داده‌های هواشناسی با کمک دهیاران

سامانه هواشناسی کشاورزی (تهک)، سامانه‌ای کاربردی جهت استفاده کشاورزان برای مدیریت بر منابع و نهاده‌ها است.

معاون سازمان هواشناسی کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در تشریح عملکرد سامانه تهک در کمک‌رسانی به کشاورزان، طی یک سال و چند ماهی که از راه‌اندازی آن می‌گذرد، گفت: این سامانه در ادارات هواشناسی استان‌ها، کشاورزان عمده کشور را شناسایی و اطلاعات تخصصی و کاربردی را به آنها منعکس می‌کنند.

علی عابدینی با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی بیش از سه‌هزار ایستگاه در سراسر کشور دارد، افزود: بیشتر آنها ایستگاه باران‌سنجی هستند که اطلاعات را به‌طور روزانه در اختیار این سازمان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه یک سامانه هواشناسی تحت عنوان توسعه هواشناسی کاربردی (تهک) راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این سامانه شامل تهک جاده، انرژی، سلامت و کشاورزی است که از یک سال و چند ماه پیش تهک کشاورزی (توسعه هواشناسی کاربردی کشاورزی) در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی شده و به تدریج بخش‌های مختلف به آن افزوده خواهد شد.

عابدینی با بیان اینکه ادارات هواشناسی استان‌ها، کشاورزان عمده کشور را شناسایی کرده‌اند و اطلاعات تخصصی و کاربردی را به آنها منتقل می‌کنند، ادامه داد: زمان مناسب کشت با توجه به آب و هوا، اقلیم‌ و بارش‌ها، زمان مناسب برای سم‌پاشی و کوددهی (که در کاهش مصرف کود و سم و هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری مؤثر است) از طریق پیامک، تماس تلفنی و سایت اطلاع‌رسانی به کشاورزان ارائه می‌شود.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی این سازمان برای آموزش مجازی روستاییان به کمک دهیاران تصریح کرد: با همکاری خانه کشاورز و شرکت خدمات حمایتی وابسته به جهاد کشاورزی در حال جمع‌آوری اطلاعات کشاورزان عمده و گسترش ارتباطات با آنان و طراحی سامانه خودکار برای استفاده عموم کشاورزان هستیم./

منبع: خبرگزاری ایانا

مطالب مرتبط

مسئولیت اصلی سازمان حفظ نباتات سیاست­گذاری، برنامه ­ریزی، هدایت و نظارت بر اجرای برنامه ­های حفظ گیاهان و محصولات کشاورزی در مقابل عوامل خسارت زای گیاهی می ­باشد. این سازمان ...
No Thoughts on آموزش مجازی استفاده کاربردی روستاییان از داده‌های هواشناسی با کمک دهیاران

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>