جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   کنترل آفت سن غلات در سطح 1.4 میلیون هکتار از مزارع کشور
12 خرداد 1395 , ساعت 17:14

رییس سازمان حفظ نباتات کشور:

کنترل آفت سن غلات در سطح ۱.۴ میلیون هکتار از مزارع کشور

تاکنون در سطح یک میلیون و 400 هزار هکتار از مزارع گندم و جو سراسر کشور مدیریت آفت سن مضر غلات انجام شده که حدود 220 هزار هکتار از این سطح در استان کرمانشاه انجام شده است.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، دکتر باغستانی رییس سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از مزارع استان کرمانشاه با اشاره به این که مدیریت آفت سن مضر غلات در تولیدات غلات بسیار حائز اهمیت است، گفت: تاکنون در سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو سراسر کشور مدیریت آفت سن مضر غلات انجام شده که حدود ۲۲۰ هزار هکتار از این سطح در استان کرمانشاه انجام شده است. وی افزود: در سال زراعی جاری پیش بینی شده سطح مبارزه با این آفت در کل کشور به حدود یک میلیون و ۷۵۰هزار هکتار برسد.
وی با اشاره به کنترل جدی علف‌های هرز در کشور، تصریح کرد: تاکنون حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار سمپاشی مزارع کشور صورت گرفته که ۴۳۸ هزار هکتار آن مربوط به استان کرمانشاه است.
باغستانی با تاکید بر اهمیت مدیریت بیماری زنگ زرد در مزارع گندم اظهار داشت: تاکنون در سطح ۵۱ هزار هکتار از مزارع گندم کشور عملیات کانون‌کوبی صورت گرفته که سهم استان کرمانشاه یک ‌سوم این سطح یعنی حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار است.
وی در خصوص مدیریت بیماری‌های غلات در سطح کشور افزود: تاکنون در سطح ۴۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو با عوامل بیماری‌زا مبارزه شده است.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور عوامل بیماری‌زای غلات را عواملی مانند سفیدک، انواع لکه برگی و… بیان و خاطرنشان کرد: عملیات مدیریت سن مضرغلات و بیماری‌های محصولات استراتژیک در استان کرمانشاه در حال کنترل بوده و با جدیت ادامه دارد.
وی با اشاره به این که عملیات مدیریت آفات در شهرستان‌های مناطق سردسیری استان کرمانشاه نظیر سنقر و کلیایی در حال اجراست، تصریح کرد: با این مدیریت دقیق امیدواریم شاهد مدیریت بهینه عوامل خسارت‌زا در مزارع گندم و جو این استان باشیم.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور یادآور شد: مجموع فعالیت‌های انجام شده در بخش‌های حفظ نباتات نمونه‌ای از انجام عملی اقدامات اساسی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است که به منظور خود اتکایی در تولید محصولات استراتژیک کشور صورت می‌گیرد.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور در جریان سفر خود به استان کرمانشاه به همراه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران این سازمان از روند مدیریت آفات شهرستان‌های کنگاور، صحنه، هرسین، کرمانشاه و روانسر بازدید کرد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی

مطالب مرتبط

مبارزه با بیماری‌های گندم تاکنون در سطح ۴۰۰ هزار هکتار توسط کشاورزان صورت گرفته که حدود ۱۵ درصد از آن مربوط به بیماری زنگ زرد است. به نقل از پایگاه ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص گسترش عوامل بیماری زای برگی در ارتباط با گندم و جو هشدار داد. مرتضی فتاحی گفت: از آنجایی که شرایط ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: زنگ زرد بلای جان مزارع گندم آبی دشتستان شده است. کبری توکلی افزود: با توجه به مناسب بودن شرایط دمایی ...
مدیر جهاد کشاورزی دزفول نسبت به احتمال ظهور زنگ زرد در مزارع گندم هشدار داد. بهروز قمرزاده گفت: کارشناسان شبکه مراقبت مدیریت جهاد کشاورزی دزفول آماده رصد مزارع گندم در ...
No Thoughts on کنترل آفت سن غلات در سطح ۱.۴ میلیون هکتار از مزارع کشور

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>