پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کردستان  »   موش‌ها در مزارع مریوان طغیان کردند
13 اردیبهشت 1400 , ساعت 15:36

موش‌ها در مزارع مریوان طغیان کردند

مدیر جهاد کشاورزی مریوان گفت: موش‌ها به یک هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان حمله کردند و این آفت به حالت طغیانی درآمده است.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان گفت: موش‌ها به یک هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان حمله کردند و این آفت به حالت طغیانی درآمده است.

به گزارش ایرنا، محمد رحیمی اظهار داشت:‌ باتوجه به عدم بارندگی در سال زراعی جاری حمله موش ها به اراضی باغی،‌ زراعی و مراتع شهرستان مریوان به حالت طغیانی درآمده است به طوریکه یک هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع و باغات این شهرستان به این آفت آلوده شده است.

وی افزود: به دلیل کمبود اعتبارات در سال زراعی جاری میزان سم ارسالی کم و جوابگوی سطح آلوده مزارع، باغات و مراتع نبوده و کشاورزان جهت تامین سم مورد نیاز از فروشگاه های سموم و کلینیک های گیاه پزشکی اقدام به تهیه فسفردوزنگ وارداتی در قوطی های ۱۰۰ گرمی کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان یادآور شد: عملیات مبارزه با این آفت تاکنون در سطح ۸۲۰ هکتار انجام شده که از این میزان ۴۲۰ هکتار آن با سم رایگانی که جهاد کشاورزی این شهرستان به کشاورزان و باغداران به میزان ۶۰ کیلوگرم بوده عملیات مبارزه انجام شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه در سطح ۴۰۰ هکتار نیز با استفاده از سم خریداری شده توسط خود کشاورزان و باغداران انجام شده است گفت:‌ میزان خسارات وارده به باغات و مزارع شهرستان به میزان ۳-۵ درصد در مزارع و باغات بوده است.

رحیمی اضافه کرد: روش مبارزه با این آفت به صورت استفاده از طعمه مسموم با استفاده از سم فسفردوزنگ به صورت مخلوط کردن ۱۵۰ گرم سم فسفردوزنگ با ۲ کیلوگرم گندم و ۴۰ گرم روغن حیوانی یا روغن های مایع موجود در بازار برای مبارزه در سطح یک هکتار انجام می شود.

استان کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

این استان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در غرب کشور به شمار می رود.

شهرستان مریوان با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار گرفته است و ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغات در این شهرستان وجود دارد.

مطالب مرتبط

طبق برآوردها جوندگان مسئول سالانه 70 میلیون تن خسارت در غلات در سرتاسر جهان هستند و در سال 2021 طغیان موش ها به کشاورزان ایالت نیو ساوت ولز استرالیا یک میلیارد دلار خسارت ...
یک کارشناس علوم و تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مبارزه با آفات مزارع کشاورزی را یکی از مهمترین راهکارها در افزایش بهره‌وری و کاهش خسارات دانست و از کشاورزان خواست با روش‌های ...
هجوم موش ها به مزارع کشاورزی رباط کریم در حالی دردسر ساز شده است که کشاورزان از عدم اقدام قابل قبول جهاد کشاورزی در مقابله با این حیوانات موذی گلایه مند هستند....
سازمان حفظ نباتات کشور در رابطه با ممنوعیت عرضه و فروش موش کش فسفر دوزنگ در فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد: به آگاهی ...
No Thoughts on موش‌ها در مزارع مریوان طغیان کردند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>