نشست وبیناری مشترک میان نمایندگان سازمان حفظ نباتات جمهوری اسلامی ایران و آژانس ایمنی غذایی جمهوری آذربایجان

نشست وبیناری مشترك میان نمایندگان سازمان حفظ نباتات جمهوری اسلامی ایران و آژانس ایمنی غذایی جمهوری آذربایجان

چاپ

نشست وبیناری مشترک میان نمایندگان سازمان حفظ نباتات جمهوری اسلامی ایران و آژانس ایمنی غذایی جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان، در این نشست مجازی مشترک که در محل سالن غدیر سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد موضوعاتی همچون همکاری مشترک در حوزه کنترل ملخ مراکشی در نقاط مرزی، گسترش همکاری قرنطینه گیاهی به ویژه در زمینه گواهی بهداشت الکترونیکی و ارتباط بیشتر فوکال پوینتهای رسمی دو سازمان به خصوص درزمینه چوبهای روسی ری اکسپورت شده از جمهوری آذربایجان و امکانات ضدعفونی حرارتی در آن کشور، همچنین تمایل به گسترش همکاری دوجانبه در حوزه سموم دفع آفات گیاهی مورد بحث‌ قرار گرفت.

در این نشست مجازی ضمن ابراز علاقه دو طرف به گسترش همکاری های دوجانبه مقرر گردید:

۱- فهرست تولید کنندگان مجاز سموم شیمیایی و غیر شیمیایی، همچنین محصولات تولیدی دو‌کشور مبادله گردد تا زمینه همکاری بخش های خصوصی دو‌طرف گسترش یابد.

۲- طرف آذری پروتکل ایجاد شبکه مجازی مشترک برای ارتباط مستقیم دو جانبه در حوزه قرنطینه گیاهی را از طریق مجاری دیپلماتیک جهت بررسی به این سازمان ارسال نماید.

۳- طرف آذری در مورد واردات محصولاتی مثل بذر از ایران که مصرف دوگانه دارند (خوراکی و یا کاشت)، به صورت کتبی درخواست نماید تا نوع مصرف آن محصول در گواهی بهداشت گیاهی قید گردد.

۴- دو طرف آخرین اطلاعات مربوط به کنترل ملخ مراکشی در نقاط مرزی مشترک را از طریق ایمیل رسمی مسئولین ذیربط، مبادله نمایند.