پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   گزارش های تصویری  »   بازدید سفیر كشور بولیوی از موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور + عکس
17 اردیبهشت 1400 , ساعت 7:46

بازدید سفیر کشور بولیوی از موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور + عکس

روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه خانم رومینا پرز راموس سفیر کشور بولیوی از نمایشگاه دایمی، موزه حشرات هایک میرزایانس و مجموعه گیاهان و قارچ‌های موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور بازدید به عمل آورد.

به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور، وی ابتدا ضمن بازدید از نمایشگاه دایمی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور با تاریخچه و فعالیت‌های تحقیقاتی موسسه و بخش‌های مربوطه آشنا شد.

سپس دکتر محسن مفیدی نیستانک مرجع ملی تشکیلات رده‌بندی جهانی در جمهوری اسلامی ایران ذیل کنوانسیون تنوع زیستی سازمان ملل متحد و مشاور رییس موسسه در امور ذخایر ژنتیکی و تنوع‌زیستی، در خصوص آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه اعضای هیات علمی بخش تحقیقات رده‌بندی حشرات، توضیحاتی درخصوص تاریخچه‌ موزه حشرات هایک میرزایانس و اهمیت آن در تحقیقات کشاورزی ارایه نمودند.

سفیر کشور بولیوی ضمن بازدید از مجموعه گیاهان و قارچ های موسسه در بخش تحقیقات رستنی‌ها از دستاوردها و فعالیت‌های هرباریوم وزارت جهادکشاورزی مطلع شد و اعضای هیات علمی این بخش توضیحاتی درخصوص مجموعه گیاهان و قارچ‌های موسسه،‌ تاریخچه و اهمیت آن ارایه کردند.

در این بازدید سفیر کشور بولیوی ابراز علاقه‌مندی کرد تا محققین موسسه در آینده از آخرین فعالیت‌های تحقیقاتی کشاورزی کشور بولیوی بازدید و این دیدار را فرصتی مناسب و زمینه‌ای جهت همکاری‌های آتی سایر موسسات و مراکز وزارت جهادکشاورزی با کشور متبوع خود دانست.

در پایان در جلسه ای با حضور دکتر جعفری، رئیس موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور، طرفین ضمن اظهار علاقمندی برای همکاریهای علمی بین دو کشور، زمینه‌های مختلف این همکاری را به بحث و بررسی گذاشتند. در این راستا، امضای تفاهم نامه همکاری برای انجام تحقیقات مشترک کشاورزی، تبادل کارشناس و محقق و برگزاری دوره های آموزشی مطرح شد و مقرر گردید با تشکیل جلسات مجازی بین مدیران و محققان بخش کشاورزی دو کشور امکان این همکاری‌ها فراهم گردد.

مطالب مرتبط

در دیدار مشترک خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده منطقه‌ای فائو، بر معرفی نماینده دائم فائو در تهران برای پیشبرد اهداف کشاورزی تاکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ...
مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد. دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار داشت: لازم است تصمیمات ...
مسئولیت اصلی سازمان حفظ نباتات سیاست­گذاری، برنامه ­ریزی، هدایت و نظارت بر اجرای برنامه ­های حفظ گیاهان و محصولات کشاورزی در مقابل عوامل خسارت زای گیاهی می ­باشد. این سازمان ...
No Thoughts on بازدید سفیر کشور بولیوی از موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور + عکس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>