پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   توسعه محصولات ارگانیک در حد صفر باقی ماند
15 خرداد 1395 , ساعت 17:35

عضو هیات رییسه انجمن ارگانیک ایران:

توسعه محصولات ارگانیک در حد صفر باقی ماند

عضو هیات رییسه انجمن ارگانیک ایران گفت: طبق برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد سطح زیر کشت محصولات کشاورزی به تولید محصولات ارگانیک اختصاص می یافت اما در عمل توسعه آن در حد صفر باقی ماند.

آزاد عمرانی عضو هیات رییسه انجمن ارگانیک ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه محصولات ارگانیک از محصولات تراریخته سالم تر است، افزود: طبق برنامه پنجم توسعه کشور باید ۲۵ درصد سطح زیر کشت محصولات کشاورزی به تولید محصولات ارگانیک اختصاص می یافت اما در عمل توسعه و ترویج محصولات ارگانیک در حد صفر باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات متعددی به منظور توسعه محصولات تراریخته به کار گرفته شده است، بیان کرد: اگر ذره ای از سرمایه گذاری و بودجه ای که صرف یارانه کود و سم شده بود به محصولات ارگانیگ تخصیص می یافت، علاوه بررونق و توسعه کشاورزی، امنیت غذایی را در کشور شاهد خواهیم بودیم ضمن اینکه هزینه های کمر شکن درمانی نیز تقلیل می یافت.

عمرانی تصریح کرد: تا زمانی که دولت در این زمینه سرمایه گذاری نکند و در راستای سیاست های محیط زیستی گام برندارد، شاهد رشد تولیدات ارگانیک نخواهیم بود.

عضو هیات رییسه انجمن ارگانیک ایران اظهار داشت: کشاورزی در بخش محصولات ارگانیک مغفول مانده و بیشتر به سوی محصولات تراریخته حرکت کرده است.

عمرانی ادامه داد: نگرانی هایی در خصوص مخاطرات تولید محصولات تراریخته مطرح است اما موافقان این امر به سبب منفعت اقتصادی و تجاری حاضر به بیان نقاط ضعف و قوت آن نیستندو وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگو باشد چرا که این امر موجب تشویش اذهان عمومی شده است.

وی در ادامه یادآور شد: کشاورزی ارگانیک مبتنی بر عملیات صحیح کشاورزی و کاهش استفاده از نهاد های شیمیایی است و بسیاری از افراد که منافعتشان به واردات نهاده ها ، سم و کود شیمیایی گره خورده است حاضر به توسعه و ترویج محصولات ارگانیک نیستند چرا که در این صورت دستیابی به سودهای کلان غیر ممکن خواهد شد.

عضو هیات رییسه انجمن ارگانیک ایران با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک به منظور دست یابی به مواد غذایی سالم است، عنوان کرد: تا ۵۰ سال گذشته کود و سموم شیمیایی در مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار نمی گرفت اما این روزها با افزایش سموم و کود شیمیایی علاوه بر آسیب محیط زیست امنیت غذایی افراد به خطر افتاده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on توسعه محصولات ارگانیک در حد صفر باقی ماند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>