جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, استان ها, ایران, قزوین  »   آغاز مبارزه با پوره سن غلات در مزارع تاکستان
16 خرداد 1395 , ساعت 15:00

مدیر جهاد کشاورزی تاکستان خبر داد:

آغاز مبارزه با پوره سن غلات در مزارع تاکستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان گفت: عملیات مبارزه با پوره سن غلات در مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

شهرام رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از سطح ۳۴ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو شهرستان تاکستان در سال زراعی جاری ۴۰ هزار تن گندم و ۱۰ هزار تن جو تولید شود که بخشی از آن به مراکز خرید تحویل شود.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی منطقه، بارش باران و وقوع پدیده سرما و یخبندان در اوایل سال جاری در شهرستان عنوان کرد: این موضوع  موجب ریزش مرحله‌ای سن مادر از اماکن زمستان گذرانی شده که در نتیجه در مزارع گندم شاهد خسارت زود هنگام پوره سن گندم هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان با بیان اعلام آمادگی کامل برای خرید محصولات تولیدی گندم و جو بهره‌برداران تصریح کرد: امسال خرید بر اساس کیفیت محصول تولیدی انجام می‌شود بنابراین به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به پایش و مبارزه به موقع با پوره سن گندم با مشاوره و هماهنگی کارشناسان مراکز خدمات اقدام کنند.

رحمانی از کشاورزان خواست تا نسبت به مبارزه با پوره سن غلات با مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کنند.

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

دســـتورالعمـل اجرایی مـدیریت تلفیقی زنجره مو توســـط دفتر پیش آگاهی سازمـان حفـظ نباتـات بـا همکـاری محققین موســسه تحقیقات گیاهپزشـکی تهیه و تـدوین گردید. زنجره مو با نام علمی Psalmocharias ...
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بسیج سازندگی، استفاده از سیستمهای تربیت مو و داربستی کردن باغات انگور در نقاط گوناگون جهان رایج بوده و مرتباً در حال کامل شدن است. سیستم تربیت انگور ...
No Thoughts on آغاز مبارزه با پوره سن غلات در مزارع تاکستان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>