پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, اردبیل, استان ها  »   گراز‌های وحشی به کشاورزی خلخال خسارت زدند
14 خرداد 1400 , ساعت 15:17

گراز‌های وحشی به کشاورزی خلخال خسارت زدند

گراز‌های وحشی با یورش به مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه خلخال خسارات مالی قابل توجهی به بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان وارد کردند. کشاوزان و باغداران خلخال خواستار اقدام عاجل و چاره‌اندیشی برای پیشگیری از بروز خسارات زیاد به مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه این شهرستان هستند.

در روز‌های اخیر در اثر حمله تعداد قابل توجهی از گله گراز‌های وحشی به مزارع کشت گندم، جو، حبوبات و همچنین علوفه و یونجه کشت شده در باغ‌های خلخال خسارات زیادی به کشاورزان و باغداران خلخال وارد شده است.

به گفته کشاورزان و باغداران خلخالی، گراز‌ها شبانه حصار سیم خاردار و یا فنس‌های فلزی باغ‌ها را تخریب کرده و به محصولات گندم، جو، حبوبات و علوفه کشاورزان و باغداران خسارت زده و بسیاری از باغداران و زارعان این شهرستان از بیم حمله گراز‌ها قادر به ادامه فعالیت روزانه و شبانه برای آبیاری مزارع و باغ‌ها نیستند.

کشاورزان محل اختفا و استراحت روزانه این حیوانات وحشی را منطقه کرنو در شمال غربی شهر خلخال و حوالی محل دفن زباله‌ها اعلام کرده و افزودند: شب هنگام حمله گراز‌های وحشی به سمت مزارع و باغ‌ها آغاز شده و برخی اوقات در طول روز نیز در لابلای یونجه زار‌ها و باغ‌های میوه ادامه می‌یابد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در بازدید از محل تخریب شده باغ‌های میوه توسط گراز‌های وحشی و با تایید خبر وارد شدن خسارات مالی گسترده به کشاورزان و باغداران گفت: برای پیشگیری از حملات این حیوانات به مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه چندین راهکار از جمله استفاده از میرشکار محلی برای دفع حیونات با شلیک تیر‌های هوایی پیشنهاد می‌شود.

مهدی کسایی با توصیه به باغداران و کشاورزان برای استفاده از مترسک، دستگاه تولید صدای انفجار کلاغ‌پران و محصور کردن باغ‌ها و مزارع با استفاده از فنس‌های فلزی مقاوم اظهارکرد: استفاده از برخی شکارچیان برای شکار گراز‌های وحشی و کنترل جمعیت این حیوان در منطقه به عنوان راهکار دوم در دستور کار این اداره قرار دارد.

مطالب مرتبط

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رابر گفت: خسارت 35 تا40 درصدی حمله گرازهای وحشی به مزارع و باغ‌های این شهرستان موجب نگرانی کشاورزان شده است. اسحاق منظری اظهار داشت: روستاهای اطراف شهرستان رابر سهم زیادی در ...
No Thoughts on گراز‌های وحشی به کشاورزی خلخال خسارت زدند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>