سایه بان درختان میوه در برنامه تلویزیونی رویش
سایه بان درختان میوه در برنامه تلویزیونی رویش

مصاحبه زنده تلویزیونی دکتر ولی‌اله بنی عامری، عضو هیات علمی بخش تحقیقات حشره شناسی کشاورزی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور در مورد “سایه بان درختان میوه” ساعت ۱۹ روز شنبه ۷ تیرماه سال‌جاری در برنامه زنده رویش از شبکه سراسری آموزش پخش شد. در این برنامه دکتر بنی عامری، ابتدا در خصوص اهیمت و ضرورت کشت […]

مصاحبه زنده تلویزیونی دکتر ولی‌اله بنی عامری، عضو هیات علمی بخش تحقیقات حشره شناسی کشاورزی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور در مورد “سایه بان درختان میوه” ساعت ۱۹ روز شنبه ۷ تیرماه سال‌جاری در برنامه زنده رویش از شبکه سراسری آموزش پخش شد.

در این برنامه دکتر بنی عامری، ابتدا در خصوص اهیمت و ضرورت کشت محفاظت شده و استفاده از سایبان با توجه به بحران کم آبی توضیحاتی ارائه داد.

وی گفت سطح باغات کشور حدود سه میلیون هکتار بوده و ایران از نظر باغداری جزو کشورهای حائز اهمیت در سطح جهان است.

تنش‌های مهم ناشی از تغییر اقلیم و خشکسالی در سطح باغات شامل تگرگ، آفتاب سوختگی، باد و باران، سرمازدگی، گرد و غبار، آفات و بیماریها، پرندگان، کاهش رطوبت نسبی می باشد.

حدود ۴ سال پیش ایجاد سایبان در باغات کشور با محوریت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و معاونت باغبانی در سطح وزارت جهاد کشاورزی و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفت. وی در ادامه به کاربردهای سایبان برای باغات میوه و اقدامات انجام شده در کشور در این زمینه پرداخت.

.

مشروح این مصاحبه در لینک زیر قابل دسترسی می ­باشد:

https://www.telewebion.com/episode/2603722